Nybörjare :)

Startat av Baugette, 9 april 2016 kl. 23:42:31

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Baugette

Hej alla har nu bestämt mig för att börja men har en del frågor jag gärna vill ha svar på innan jag handlar mm :)

Jag har bestämt mig för att mina första bil blir en dragare Scania topline :) men skulle vilja ha lite hjälp med en korrekt handla lista vad ja behöver få att få den radio styrd mm vet inte vart ja ska börja finns så mycket information vet inte vilken ändä ja ska börja i önskar hjälp med detta mm

Mullis

Välkommen.

Under F.A.Q. finns det en tråd om vad som behövs till till en körbar radiostyrd lastbil.
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Baugette

Har varit där och läst men blev mest förvirrad ? ?

Spirit

#3
Jag är nybörjare som du. FAQ är jättebra och hjälpte mig vidare, men annars kan du ju också kolla min tråd. Har inte fått bilen 100% ännu, men där kan du se lite hur jag gjort, vad jag köpt och några erfarenheter jag gjort.

http://www.rclastbilar.se/forum/index.php?topic=1396.0
V8 or bust!!

Baugette

Oki tack :) men dett finns ju ett tillbehör kitt som mc01 och mc03 kan man inte köpa dessa då eller för att få allt man behöver mm så behöver man köpa hjul lager ?

ulooslagg

hjullager behöver du inte köpa för att bygga din lastbil och det andra är moduler som du kan komplettera med sedan.
finns ju andra moduler som är trevligare att bygga med då man kan bygga in fler lampor i bilen när man vill.