Bruder Scania R-series 620=> Crawler 4x4

Startat av nikenyfiken, 26 mars 2016 kl. 21:17:48

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

nikenyfiken

Detta är mitt första lastbilsprojekt, med insperastion från "Oeland" som har gjort ett liknade projekt. Så nu har jag inhandlat en Bruder scania 620 R-series lastväxlare och en Crawler 4x4. :) Jag håller på att lära mig hur man lägger upp bilder, dom borde dyka upp snart.




Scania R620 6x4 Lastbilar är min passion!
MVH/Jonas

nikenyfiken

Scania R620 6x4 Lastbilar är min passion!
MVH/Jonas

nikenyfiken

Efter mkt om och men har jag lyckats få isär hytten. Efter några kantstötta plastbitar. Bruder hyttar är hårt sammansatta <fight>

Scania R620 6x4 Lastbilar är min passion!
MVH/Jonas

nikenyfiken

Då var det dags för ljusmontering 8). Brukar ni använda olika dioder på Hel och Halvljus? Jag har 3mm dioder. vart kan man få tag på lämplig kabel till ljusen? gärna olikfärgad så det är lättare att hålla reda på. Jag har tänkt använda Servonaut M20+ och funderar på om den skickar ut samma spänning till ljusen som accen har typ 2s lipo 7.4V?

Scania R620 6x4 Lastbilar är min passion!
MVH/Jonas

swerecon

Ja, samma spänning ut som på accen.
Jag brukar använda olika styrka och spridning på hel/halvljus. Starkast och minst spridning på helljus.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

arnfinnk

Noen ganger bruker jeg gamle datakabler til lys
Arnfinn Kolstad

oeland

Kul med en till Bruder crawler :)
Hoppas du får mer tid till bygget än vad jag haft :(
Avsaknad av hobbyrum innebar att jag satt i köket och micklade.
Numera är de inte välkomna där längre.
Jag hade lite väl bråttom när jag började mitt bygge så jag har tyvärr limmat ihop plasten i hytten med plasten runt så det blir svårt att få isär nu.
Där kan man förmodligen trimma bort ganska mycket material för att lätta vikten lite.