Laddare

Startat av joppe, 26 mars 2016 kl. 16:26:58

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

joppe

Börjar att önska er en glad Påsk!
Vad använder ni er av för laddare ni som använder NIMH batteri? jag har en iMAX B6AC laddare men vet inte riktigt hur jag ska ställa in den? någon som ligger inne med den kunskapen? :-)

Mullis

Ingen som svarat dig? Konstigt.
Jag tycker att B6 är en enkel laddare att ställa in, och den har en bra manual om du fick med den.
Om inte så kommer det här en länk till manualen, http://www.gpsy.com/ev/pdf/manual_B6AC.pdf

Vänstra knappen ställer man in batterityp, ställer in laddaren och stoppar laddningen.
De två mittknapparna sänker eller ökar man laddström eller laddspänningen.
Den högra accepterar man med, byter position mellan laddström och laddspänning och startar laddningen om man håller in knappen ett tag.
De flesta laddare är uppbyggda på detta sätt.
Hoppas att jag förklarade bra. <tumb>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

joppe

Tack för svaret Mullis! tyvärr har jag ingen manual, kunde tyvärr inte öppna din länk, en fråga efter man valt vilken amp man vill ladda med så ska man välja cycle ska man välja DCHG-CHG eller CHG-DCHG? och vad betyder det? stoppar laddaren när det är fulladdat? 

Mullis

Det första DCHG-CHG, det menas urladdning-laddning. Men borde finnas bara laddning.

Stegen för NiMH är laddning, urladdning och urladdning/laddning.
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

joppe

Tack för svaret, då ska inställningen vara DCHG-CHG sen fixar laddaren det själv tills det är fulladdat?