en merca

Startat av tobbe, 29 februari 2016 kl. 20:37:49

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tobbe

ja ha då har man börjat på ett nytt projekt en merca actros gigaspace,med detta projekt tänkte jag i största allmänhet gå all in,så det lär bli dyrt men kul
ska inte avslöja vad bygget ska bli så ni får väl följa det
har börjat lite smått med mässingsdrev till lådan en truck pullar motor o fullt kullagrade axlar å låda
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

tobbe

en hel del borrande o gängande men nu är i alla fall framvagnen monterad med servona
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

Olof

Mvh, Olof!

Mad Max

Kul med en Mercedes  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

tobbe

tyckte jag också!!!är inte så vanliga här på forumet
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

tobbe

många hål o en hel del gängande så hamnade axlarna till slut på plats [dance1]
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

vicke rc r620

snyggt, gillar tridem bilar starkt

joppe

Spännande! gissar på en flakväxlare?

tobbe

nej detta bygge blir ingen flakväxlare,finns andra planer för den!!!en flakväxlare blir det nog på nästa bygge
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

tobbe

ja då har jag fått dit lite skärmar som var trixiga att få på plats samt att det blir nog bättre grepp med dessa gummin
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

vicke rc r620

skit nice, blir kul å följa! tar du med den till aeroseum?

tobbe

beror lite på hur mycket grejer som hinner komma hem från kina o sen hinner monteras på för det är ju inge kul o bara ta med en ram o tom hytt
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

tobbe

nu har hytten fått en plats på ramen,passade även på då att sänka hytten lite mot ljulen för jag tyckte det vart för stort glapp första bilden är före sänkningen o de andra år efter
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

tobbe

kom hem lite grejer som man shoppat på ebay,shit vad mycket smått det var.Kan lätt säga att mitt tålamod sattes på prov o ca fyra timmar senare o seg nacke var det klart
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730

tobbe

dags kanske att uppdatera mercan lite innan den glöms bort,har mest byggt på Scania 470n till min schenker trailer den senaste tiden,det har inte hänt så mycket men några grejer har fått sin plats som cardan,batterilåda med lufttankar,alutankar 2st,samt att mercan fått sig en uppsättning alu fälgar,konstigt att när man har fler projekt så är alltid plånboken tommm <tumb>
Scania t-Rod
actros gigaspace
Lieberr 944
torped scania t730