Dioder

Startat av ZankaMan, 26 januari 2016 kl. 10:36:13

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ZankaMan

Hejsan. nu inväntar jag en Scania dracbil 6*4 och en trystrailer.
jag vill så klart ha lite mer belysning på bil å trailer, tänkte mig något i stil med ett "hollands ekipage" ljus uppe å nere på skåpsidorna. och lite i fronten på bilen och en "ängla port"
så min fråga är, vart köper ni byggar era dioder och motstånd. Tråden om hur man kopplar dioder hittade ja.

/ZankaMan

jimmy

Jag köpte en massa olika dioder på kjell & co. Där fanns det även en hel packe med motstånd i olika värden :).

Nu var det lite begränsat med 3mm dioder i vissa färger men finns ju fler ställen i så fall.

Råddeby

Dansken har oxå endel dioder. Även ledswitch. där finns alla möjliga storlekar fyrkantiga och runda från 1,6 mm och upp till 3 mm.
MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

swerecon

Jag har beställt en hel del på ledswitch. SMD dioder har jag köpt både på Conrad som har förtrådade och på en dansk sida jag inte minns namnet på. Motstånd köper man i storpack på Clas Ohlsson eller motsvarande. Elektrokit är också ett ställe att kolla på. Ta allt på samma ställe så tar frakten ut eventuella priskillnader om du tänker beställa från fler.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

ZankaMan

Citat från: Råddeby skrivet 26 januari 2016 kl. 16:53:34
Dansken har oxå endel dioder. Även ledswitch. där finns alla möjliga storlekar fyrkantiga och runda från 1,6 mm och upp till 3 mm.
[/quo


Dansken? någon speciell sida eller bara danska hobbysidor över lag?:)

Råddeby

MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

cege

Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

ZankaMan

tack för alla svar. kommer nog bli fint det här :p