Att koppla in switchen i radion.

Startat av Mad Max, 3 september 2012 kl. 14:55:16

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Mad Max

Hej.
Nu har jag kört fast igen. Nybörjare som man är :-) Har nu kommit så långt att jag ska koppla in switchen som jag köpte tillsammans med övriga tillbehör ifrån Carson. Som ni ser på bilderna så kommer två kabelpar utifrån switchen. Varav varje par har två kablar. När jag tittar i radion så är det tre piggar per kanal. Hur kopplar jag in det?
Switchen har tre lägen off i mitten och on upp och on ner.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Actros861

Vad är det för en knapp du fått tag på?? Ser ut som det är mer än tre stift på den.

Det enda du behöver för att koppla in en brytare i F-14 är en vanlig servokabel till kontaakten i radion, och en brytare med trestift i botten. Bara att löda på kabeln på brytaren med den röda kabeln i mitten :)

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mad Max

Vet inte vad det var för skit han lura på mig i Dortmund?! Skulle vara den sa han. Jaja, får titta på det. Nu vet jag att det inte är mer avanserat än så. Tack  <hands>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Olof

Du har fått en flerpolig switch.. du ska ha en enpolig med 3 stift.  :)
Mvh, Olof!

Mad Max

Olof/ Är det någon mening att försöka modifiera den eller är det bara att köpa en ny? Dumt och klippa sönder den om det ändå inte går.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Tobiase

Du kan ha kvar din 2-poliga switch, du behöver inte byta.
Scania dragbil
Scania 3-axlad f.d grusbil, reefersläp

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

MrLinds

Citat från: Tobiase skrivet  3 september 2012 kl. 18:13:22
Du kan ha kvar din 2-poliga switch, du behöver inte byta.

Hur menar du? Kan han använda den på något sätt ändå?

Är bara lite intresserad av hur man Kopplar in den om det går.

Eirike93

Citat från: Ampen skrivet  3 september 2012 kl. 19:07:24
Citat från: Tobiase skrivet  3 september 2012 kl. 18:13:22
Du kan ha kvar din 2-poliga switch, du behöver inte byta.

Hur menar du? Kan han använda den på något sätt ändå?

Är bara lite intresserad av hur man Kopplar in den om det går.

Du har dubbla stift på varje utgång (Sitter inte ihop), sålänge han använder 3 på ena sidan eller andra så går det bra, kör med en liknande själv! :)
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

MrLinds

Ja så klart, såg inte att det var 6st stift trodde det bara var 4st. Ska + ligga i mitten?

Eirike93

Citat från: Ampen skrivet  3 september 2012 kl. 19:17:35
Ja så klart, såg inte att det var 6st stift trodde det bara var 4st. Ska + ligga i mitten?

Som Anders skrev, Koppla på en servokabel, mittenkabeln (plus) ska till mitten, dom andra kvittar :)
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

CGT

Jag undra om detta gäller min FC-18 oxå?  :-\
Fick lite idéer om jag kan gör lika på min FC-18
MVH/Claes

Scania R620 (Nästan klar)
SEMI TRAILER (under byggnad)

Olof

Citat från: CGT skrivet  3 september 2012 kl. 22:52:01
Jag undra om detta gäller min FC-18 oxå?  :-\
Fick lite idéer om jag kan gör lika på min FC-18

Japp, samma på FC-18.  :)
Mvh, Olof!

Mad Max

Nu har jag fått igång det. Blev jättebra, fick löda lite och sätta lite krympslang men bra blev det. Nu "tippar den för fullt"  <bounce>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.