Ang mottagare

Startat av hemimolle123, 24 augusti 2015 kl. 19:04:19

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hemimolle123

Tackar så jätte mycket för hjälpen , får detta fortfarande tyvärr inte att fungera . vet inte vad det kan vara ....

hemimolle123

Det verkar som den är trasig , jag har pratat med Hobbyking nu och det är bekräftat att det är fel på den .  :-\\

hemimolle123

https://www.youtube.com/watch?v=r3OIwKyzWko

Där har jag en liten video som jag gjorde åt hobbyking ,

swerecon

Lite svårt att se på videon, så det blir två frågor. Har du tagit ur BIND pluggen, ser ut som den sitter i men kan vara något annat som förvillar? Har du valt PPM-mode på sändaren?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

hemimolle123

Bind pluggen är kvar i Mottagaren exakt , Jag har testat båda lägerna men det är fortfarande inget som händer :/

swerecon

BIND pluggen skall INTE vara kvar, då funkar ingenting. Plocka ur den, bryt strömmen, på med ström och testa.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

hemimolle123

Ska springa iväg och testa på engång ... snälla säg att det är detta

hemimolle123

Häärreegudd det funkade !!!!!! Nu har jag test kört omkring den här hemma och den funkar perfekt !!! :D :D Gud så roligt äntligen ... Jag tackar er och dig så mycket för hjälpen , det var Bind pluggen ! kan inte förklara lyckan ;)  <fight> <beer>  <beer>

swerecon

Ibland är det så enkelt så man tror inte det är sant. Du kommer aldrig mer att göra om det i alla fall  <evilgrin>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

hemimolle123

Det kan du skriva upp ;)  <tumb>  Jaaa att det var en sådan enkel grej liksom .. hahaha !!! synd att jag inte hann få klart den tills imorgon till rc på nordic trophy :( aja man får åskåda ;)