Radio problem

Startat av hemimolle123, 20 augusti 2015 kl. 18:32:37

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

hemimolle123

Turningy 9X och dess motagare
Hejsan igen ! Joo jag har nu fått hem min Radio och mottagare till den , Det är en Turningy 9X och den går igång som den ska osv. jag har ''bindat'' mottagaren och radion men lastbilen vill ändå inte röra på sig ?? Förstår inte vad jag ska göra , och den här menyn i radion förstår jag mig inte på alls , måste man programmera nåt eller ska man ändå kunna få lastbilen att röra på sig genom att bara koppla ihop allt? Tackar på förhand ..
Redigera inlägg

802°

Du måste välja Mode, 1, 2 ,3 eller 4.
Alltså vilken funktion du ska ha på respektive spak.
Sen tror jag det ska funka, var ett tag sedan jag fixa igång min 9xr, men skicka ett pm till Lumbago eller MrLinds dom har bra koll på 9xr




Instagram = @802dgre

hemimolle123

Jaaa jag valde mode 2 , men ändå ingenting :/ Förstår inte .

hemimolle123

Någon som annars har några fler förslag? det hade  varit jätte tacksamt mvh  [worthy]

Droors

Sitter själv med samma problem.
Får svängning och sånt men gas och broms vill inte alls.
Har servonaut reglage.

Thomsson

Kan det behövas en kalibrering?

hemimolle123

Hur gör man en sådan och vad är det ;)  [cranky]  [meet]  <stup>

swerecon

Åtgärd ett är att kolla att ALLA kontakter från fartreglage och ljudmodul är rätt inkopplat, att rätt kabel är kopplad till rätt kanal på mottagaren. Testa med att koppla ett servo om ni är osäkra.
På servonaut prylarna skall ljudet funka och gasljudet höjas om ni lyckats starta den. Om den sen inte rör sig är det troligen att ni inte lagt i växel, det är ett val måste göras i menyn för FARTREGLAGET, läs bifogad instruktion.

Ingen programmering behövs för att få det att fungera, däremot som Thomsson säger kan ni behöva kalibrera sändaren, läs bifogad manual för sändaren.

För att servonaut modulerna skall fungera måste utslagen vara satta till minst 100%, gärna 110% som minimum för att det skall fungera.

Testa och återkom.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Thomsson

#8
Molle-Du måste tanka hem en manual,saker och ting brukar klarna då.
         På youtube har många lagt ut bra saker,sök på  tex "tgy 9x calibration" eller "tgy 9x binding" så dyker det
         upp vettiga videos på hur man gör och även hur menyerna och annat funkar.     

swerecon

MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490