lite funderingar

Startat av scaniakillen, 8 maj 2015 kl. 23:39:28

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

scaniakillen

Hej allihopa, nu har även jag äntligen skaffat mig en rc lastbil. Är helt ny inom detta och skulle därför behöva få lite hjälp med en del frågetecken.
Har ett ljuskit i den och hur ska jag göra för att kunna koppla in extra grejor när alla kontakter i kitet används? skulle vilja få saftblandar funktioner när jag köpt ramp och blixtljus, vill ha mer lampor på bilen, vill kunna använda blinkers utan att behöva svänga och backljus utan att backa. Hur får man sen detta att funka i dosan? har en 6 kanals dosa enligt säljaren och den heter JR PROPO X-378. Köpt begagnad så har inga instruktionsböcker alls.

Mad Max

Hej och välkommen till forumet.
Vad har du för ljud/ljusmodul i lastbilen? Vanligast är Tamiyas MFU eller Servonaut.
En variant är att köpa en multiswitch tex Ps4o. Den kräver en kanal på "dosan" radion.
Med en sådan modul kan du köra 4 st olika ljusmoduler på en kanal. Tex saftblandarna.
Lägga den på en 3 läges brytare på radion. Vet inte om det fungerar med två läges brytare, bara kört med tre läges brytare själv.
Du skickar impulser ifrån radion till switchen med brytaren. ( enkelt förklarat)
Den är enkel att installera.
Men som sagt, det underlättar om du skriver vad för typ av modul du har :-)

Länk till multiswitchen hos "Dansken"
http://rcmodeltruck.dk/butik/index.php?id_product=1762&controller=product&id_lang=19
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

scaniakillen

Snart ett år senare och nu ägare till 4 bilar å 2 trailers så har en del frågetecken blivit lösta. Kör idag med bejer ljud och ljus enhet. Turnigy 9x radio och har även ett paket att hämta ut med bla servonaut ir sändare och mottagare till trailer. Håller på just nu att bygger upp min tredje bil då 2 av 4 bilar är obyggda.