Containerlink

Startat av Mullis, 30 april 2015 kl. 01:31:31

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mullis

Så då...
Håller på att skruva isär en Scania R620 6x4 som jag köpte av en kompis.  <evilgrin>
Måste ju ha något att släpa på och lasta med den framtida Kalmar DRFn som jag tänkt bygga (Nya DRG finns nu och heter Gloria).
Tänkte göra mig en containerlink av märket Parator, fast hals med ena sidan containerlås skjutbara så den kan ta 30 fots containrar, om jag nu ska göra någon 30 fotare.
Fin liten bild på papper på den.



Kanske så ska man göra en med skjutbar boggi istället, har ingen ritning men måtten på den har jag. PNOs link och den tar ju bara 20 fots containers. Har ingen pappersritning ännu men det är väl lätt och göra en sådan när man har lite tid över på jobbet...  [haha]

Sen så tar ju inte Tamiyas containersläp 30 fots containrar med det finns kopia som tar det.
Kanske köra två tamiya trailers med dolly mellan så får man ju ett 32 meters ekipage...  <hands>
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Peteruqh

Trevligt projekt. Funderade på något liknande, men planerna ändrades.... Får det plats ett par container lås till på Tamiyas trailer? I så fall kan du ju placera dem så att du kan lasta en 30ft baktill, eller en 20ft mitt på.
/Peter

Mullis

På den som Tamiya har så går det säkerligen att sätta dit flera, på kopian så sitter det flera så som de flesta fullstora containertrailers.
Vanligast är 20 och 40 fots, men det finns 8, 10, 20, 30, 40, 45, 48, 53 och 56 fots containrar. http://en.wikipedia.org/wiki/Intermodal_container
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt