lastväxlare

Startat av emil swe, 22 april 2015 kl. 17:36:39

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

emil swe

hej!

har en scania r620 med vanlig hydralisk tipp men skulle vilja ha lastväxlare någon som har några bra sidor med bra priser?:) eller som vill sälja sin?:)

mvh Emil

Olof

Priserna är samma oavsett återförsäljare. Inte stor skillnad iallafall.

Der getriebedoktor eller fetchner är exempel på bra handlare.
Mvh, Olof!


Olof

Vet inte om någon här som provat..
Man får vad man betalar för. Men kan självklart funka bra.
Mvh, Olof!

swerecon

Den funkar säkert, men den hade bara lyftkraft på 3kg. Liembach har tipp på 7kg och flak på/av på 10kg vill jag minnas. Beror på vad man skall ha den till.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Olof

Citat från: swerecon skrivet 27 april 2015 kl. 16:07:13
Den funkar säkert, men den hade bara lyftkraft på 3kg. Liembach har tipp på 7kg och flak på/av på 10kg vill jag minnas. Beror på vad man skall ha den till.

Och jag har ändå ställt på min krok då jag upplevt den som lite svag.
Iallafall med Actros lass  [laugh]
Mvh, Olof!

emil swe

haha ja skulle vara kul och få se dendär billigare varjanten in action se ifall det är lönt ens vill ju att man ska kunna tippa ett lass iallafall:)

kör på dena just nu och är väldigt nöjd med lyft kraften <hands> <popcorn> http://www.gardentrucking.com/details.tpl?action=search&cart=14303219596372090&eqskudatarq=294&eqtitledatarq=WEDICO%20Hydraulic%20System&eqvendordatarq=pmd#.VUD7QpMmHIo  men skulle vilja ha lastvälare istället kändes roligare;) tyvär är vell inte ekonomin så stark så frågan är ju ifall man ska våga prova magom tippen lol lol  [laugh] [conf]