OrangeRx R415X DSMX/DSM2 ?

Startat av MikaelP, 11 mars 2015 kl. 15:21:06

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MikaelP

Hej på er.

I dag kom för laddningen frå Hobbyking
Sädare och Motagare .Men motagaren OrangeRx R415X  i den påsen ligger en lösbygel .
Jag har letat på nättet men hittar inte ifo om dess fuktion ?
Vart på motagaren ansluterjag batteriet ?

Mvh
Mikael P
MikaelPettersson

MrLinds

Kan det vara bygeln som man använder till att binda mottagaren.

swerecon

Bygeln sätter du i porten batt/bind. Batteriet kan du sätta i vilken port som helst när du skall binda, om du har en lös acc på max 6V vill säga.
Hur skall du strömsätta mottagaren sen? Via externt batteri eller via fartreglage eller liknande?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

MikaelP

Hej

Tack för informationen ! Om jag fattar dig rätt så använs bygen 1:gger i uppstarten och sedan inte mer? Motagaren ska få sinström från eget batteri.Vet du vart jah hittar mer info om denna motagare ?

Mvh
Mikael P
MikaelPettersson

swerecon

Ok, ingen aning om det finns info någonstans. Det är rätt, efter du bundit mottagaren med sändaren behövs inte bygeln mer, ja, om nu inte det händer något så du måste göra om det framöver.

Vad skall du använda mottagren till? Tänker bara så du inte får ström från annat håll?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

MikaelP

Hej
Tackför Hjälpen !!
Motagaren ska sitta i ett Lok i skala1:87 och i en Fallercarbil . Loket får späning från rälsen och en delare .Dels till lokmotorn
dels till motagaren och övrig enk.Fallercar bilen batteri matar motagaren och det övriga  Radion jag använder blev en 9xr pro från Hobbyking .

Mvh
Mikael P


MikaelPettersson

swerecon

ok, tänkte så du inte hade ström in i mottagaren från annat håll bara. Lycka till med bygget  <tumb>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

MikaelP

#7
Hej Bengt

Tackar !! Tanken är att ha med ett rc styrt lok till hobbymässan i höst .

Mvh
Mikael P
MikaelPettersson