Airbrush med kompressor på Hornbach.

Startat av Mad Max, 31 augusti 2012 kl. 09:27:31

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mad Max

Om man får göra lite PR för sin arbetsplats så tänkte jag göra det nu. Vi säljer numera en Airbrush med kompressor för 1298:-
0,3 mm munstycke
Tryck ca 2,5 Bar
Effekt 75W
Modell-nr ABS-HO10
www.g-mate.de

Har själv köpt mig en och efter att ha testat den en del så tycker jag den fungerar alldeles utmärkt. Har haft en innan denna så jag har inte så mycket att jämföra mot men det var en från Biltema. Och då är min nya betydligt mycket enklare att använda och ger ett bättre resultat.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

MrLinds

Måste vara ett hyggligt pris då dom tar 199euro på sin hemsida.

swerecon

Skulle mycket väl kunna vara ett alternativ om man skall lacka ytor av olika storlek. Hur fungerar den att spruta detaljer med?
Sen är det ju ett bra pris med pump i paketet. Intressant paket.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Vi pressar priserna till max. 150 varuhus, köper in stora mängder, bra pris ut till kund.
Tycker den presterar bra på små ytor men som jag skrev innan så har jag inte så mycket att jämföra med.
Har även pratat med min inköpare om att ta in färger i lager. Kan nog bli bra priser på det med.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

Ja det verkar ju lovande.
Har aldrig jobbat med airbrush men tänkte ändra på det nu. Har börjat spana lite på kompressorer å så, men detta verkar ju vara precis vad man behöver.
Hur är kompressorn? Väsnas den mycket? Går den hela tiden?
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Mad Max

Hej.

Nej den brummar lite bara, inget störande alls. Den går hela tiden, On Off och en ratt du kan reglera trycket på.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

MrLinds

Blir den varm? Bildas det kondens i slangen om den får gå ett tag? Finns det inbyggd vattenavskiljare?

Mad Max

Kompressorn blir lite varm efter ett tag men inte så att den ska ta någon skada tror jag. Har kört i ca 20-30 min utan problem.
Har aldrig märkt att det blir kondens i slangen.
Vattenavskiljare vet jag ej, hittar inget om det heller i manualen.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.