Placering av elektronik

Startat av Greima_88, 1 januari 2015 kl. 15:13:10

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greima_88

Vet ej om jag är inne på rätt avdelning isåfall får tråden flyttas men jag undrar vart ni placerar servonauts SMX och M20+,

Jag kollade lite snabbt igår men de känns inte som de finns någon vidare plats för dom modulerna,
Hur har ni gjort? Tar dom flesta bort tankarna och sätter modulerna där eller vart har ni satt dom?
I hytten på något vis?

Är en scania 620 jag har :-)
//Jimmy

Råddeby

På min tippbil gjorde jag lådor på sidan till både batteri och elektronik
Jag såg på nått ställe att dom placerat grejerna i taket på scaninan.
Inte säker på om de va med topline. Men de borde ju plats där.
MVH Micke

MAN tippbil, Scania T164 lasväxlare

Greima_88

okej, jag tog bort ena tanken nu och la lite plasticcard som botten så kan nu ha m20+:en där iafl :)
får se vart jag ska göra av SMX:en.
Jag har topline på min så kankse som du säger, går att sätta den där :)
//Jimmy

swerecon

Ljudmodulen brukar jag lägga i taket. Fäster med dubbelhäftande så den inte ligger och vibrerar. Borrar hål genom innertaket och ner med kablarna och koppla till fartreglaget.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Greima_88

Okej :) det funkar det med alltså  <tumb> Jag gjorde lite som en bakvägg av plasticcard, inne i hytten bakom stolarna som jag ska testa att sätta ljudmodulen på :) verkar funka rätt okej :)
//Jimmy

swerecon

Jodå, inga problem. Jag har dessutom satt högtalaren i taket, med membranet nedåt (vissa vänder dom om) och uppe i taket byggt en låda av plasticard. Helt ok ljud av det.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Greima_88

Okej, ja jag tänkte sätta högtalaren uppe i taket jag med :) får se om jag får till någon bra konstruktion då jag råkade köpa minihögtalare istället för den stora som finns men hoppas de låter bra iafl :)
//Jimmy