R620

Startat av boggi, 29 september 2014 kl. 17:45:05

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

boggi

 HEJSAN!
nu har jag tänkt att starta ett nytt bygge. mitt första vet ni ju vad det är så det lämnar jag för tillfälligt åt att samla damm [vogel].
vet ej vad det ska bli för påbygge,(kom med förslag på vad).har tänkt att den ska moddas rätt så bra,har skipat org ram- sträckningen o ska så mycke jag kan få det att likna 1/1 med både tamiyas delar o egen gjorda  delar, styrningen har jag fått till bra, tycker att det liknar mer 1/1 med tryckstången på sidan o andra sidan så fick jag inte plats med servot i ramen pga motorn.
lite bilder. <happy>.
.
.
.
.
.
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

Thescaniaman

Ser riktigt bra ut <tumb> kanske du ska bygga en 4axlad bil med kassetflak som stämmer ihop med proportionerna till ditt super snygga kassetsläp. :)

vicke rc r620

Vad är det för motor?

boggi

Citat från: Thescaniaman skrivet 29 september 2014 kl. 18:28:12
Ser riktigt bra ut <tumb> kanske du ska bygga en 4axlad bil med kassetflak som stämmer ihop med proportionerna till ditt super snygga kassetsläp. :)
nja! visst så vore det bra, men det arbetet är inget som jag vill göra igen,att få det att lira ihop med vagnen ÄR ett helsike. det skulle till en del förbättringar på driften till baljan, som i förlängningen även blir ombyggnad på vagnen, motor som driver baljan orkar men länk o drev i plast håller inte i längden,har kollat med olika företag som gör drev,men tycker att det blir för dyrt att tillverka dom eller så hög dom till med ett överpris för att slippa
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

boggi

Citat från: vicke rc r620 skrivet 29 september 2014 kl. 19:24:05
Vad är det för motor?
en bokhyllemotor,något för stor, skalan är 1:12..det är en 2009års motor  620 V8.
är det någon som har bilder,ritningar etc på en växellåda (allison automat)  så är det välkommet här
eller som pm ( vill ha bilder o mått i från alla håll isåfall) <happy>
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

boggi

hej det har ej hänt så mycke på senare tid här,men tänkte slänga upp ett par bilder på vad som har gjorts,håller med thomsson att det är en del att dokumentera och fundera på. ni som har tillgång till en 1/1 kan ju se om det liknar någorlunda , det blir lite komprimiser här o där. 8).
.
.
<happy> <happy>
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.