Färg?

Startat av Andreas13, 24 september 2014 kl. 07:19:42

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas13

Hej!
Har köpt Scania r620 och har tänkt måla den gul, vad ska jag köpa för färg?

vicke rc r620

Antingen tamiyas egna sprayburkar eller så kan man lackera hos en lackerare.

Badboy

Tamiya TS-47.
Skynda långsamt, lite färg, torka,lite färg, torka, lite färg...

Badboy

Actros861

Använder Biltemas gula hobbyfärg, sitter som berget på hytterna helt utan förberedelse. Sen är det absolut inte den bästa färgen :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

hemimolle123

Actros ! joo jag har den svarta biltemas hobby färg , och när jag sprayar på den på den vanliga vita orginal plasten (hytten osv) så kommer den vita färgen tillbaka igenom den svarta färgen?????? när den börjar på att torka , vad kan detta vara?  [cranky]   [meet]

Mad Max

Hej

Du bör använda en primer samt våtslipa lite innan med tex ett 800 papper. Detta gör att färgen fäster bättre och att det inte lyser igenom.
Slipa lite innan du lägger på primer och sedan på primern innan färgen så ska du se att detta kommer att bli fint  :)  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Och ska jag tillägga att att du bör köpa Biltemas primer så att den är kompatibel till den färgen som du har köpt.  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

hemimolle123

Jag har deras chrome grundfärg , men den verkar inte heller bita i riktigt , lär man ha någon speciell primer ? alltså från biltemas sortiment . om dom har .

Mad Max

Jag är tyvärr inte bekant med deras färger men jag tror att du behöver slipa lite innan.
Där färgen lyser igenom är det på lite rundade hörn? Inte på plana ytor om du förstår hur jag menar?
Är det så så tror jag att det hjälper genom att slipa lite så att färgen sätter sig ordentligt.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Gunnar

Om du köpt Biltemas Hobbyfärg så måste du använda deras speciella primer, det går inte med någon annan. Alltså deras Hobbyprimer INTE någon av deras andra sprayprimers. Detta står klart och tydligt på burkarna. Gör du inte som det står så blir det bara att göra om och göra rätt tyvärr.
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar