Kontroll

Startat av Nomercy77, 6 september 2014 kl. 17:09:37

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nomercy77

Hej,har byggt ihop min  Scania å kört den lite men som vanligt aldrig nöjd så nu har jag nog fått hem allt vad extra ljus bling bling är så som extraljus bakljus parkeringsljus m.m m.m m.m. Glömde skriva att jag har redan ljus å ljud modulen men detta är extra krimskrams. Nu till frågan. Man ska väl ha mer kanaler på radion för att kunna styra allt detta å isf var hittar jag en sådan radio/JImmy

e21242

Ny radio med fler kanaler hittar du på närmaste butik som säljer radiostyrt.
Vad har du för ljud/ljus enhet i bilen?
Om det är original enheten så kommer du att få problem med installationen av extrautrustningen för den klarar inte av sådant.
Då får du fixa on/off svitchar som du kopplar direkt i mottagaren för att få det att funka.

Mvh
Håkan E

Nomercy77

mrc nått hette enheten, det är originalsaker iaf. Du har ingen namn på nån radio med mer kanaler, köper allt på ebay pågrund av priset men svårt å hitta utan ett namn.

Actros861

MFC-01 då, eller MFU :)
Sändare jag använder och är nöjd med är Sanwa SD-10G (10 kanaler), Futaba T8FG Super (12 kanaler) och Spektrum DX18 (18 kanaler). Problemet med dessa är att de inte har analoga trim vilket kan bli lite jobbigt med styrningen av MFU:n. Vissa 2,4GHz-system funkar dessutom inte alls ihop med MFU:n.

Mitt råd är att köpa CTI PS4-moduler att styra (allt) ljuset med istället, då kan du få det precis som på riktigt och du slipper sekvensstyrningen som MFU har.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/