Scania G 400 6x6

Startat av Mad Max, 17 augusti 2014 kl. 16:27:01

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peteruqh

/Peter

Actros861

Flaket ser allt lite bekant ut ;)
Fechtner 7423?
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

vicke rc r620

#18
blir kanon! <tumb>  [play] vad är det för skärmar?

Mad Max

Bra när sakerna trillar in fort. 6 dagar tog det för RigidRc att leverera.
Nu ska jag se om jag får ihop det. Funkar alltid ok med en dålig manual men när de inte skickar någon alls så är det inte lika bra. Men det ska nog gå bra ändå.
Ang bild 2 så är det en bild på ESCn till tippen. Svart är till Nimh-batteri och gul, orange, blå till Lipo.
Då kan det ju inte spela någon roll vilket man väljer, eller?

Victor, skärmarna är köpta hos Doktorn.
Stämmer Actros, lika dant som ditt :-)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Eller ska de in till motor, gul, orange, blå? Motor har tre sladdar. Gul, röd, svart.
Någon som har en gissning :-)
Och isåfall, vilka färger till vilka?
Gissar på svart till blå och gul till gul och röd till orange?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Bilder på ESC och pumpmotor.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Ojdå, hände något konstigt när jag la inlägg. Fick meddelande att det inte fungerade så jag provade igen, funkade tydligen alla gånger  [laugh]
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

De tre färgglada kablarna är till motorn, avsett för borstlös motor! Deanskontakten är till batterikällan, spelar ingen roll om det är NiMh eller Lipo!
Det är samma ström, det som kan vara skillnad är om ESC är avsett för Lipo så brukar det finnas ett inbyggt "Cut off" så man inte kör tomt på Lipot.
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Actros861

#24
Citat från: Mad Max skrivet 11 maj 2015 kl. 19:30:51
Ojdå, hände något konstigt när jag la inlägg. Fick meddelande att det inte fungerade så jag provade igen, funkade tydligen alla gånger  [laugh]

Fixar det till dig :)

Kul när grejerna kommer så fort, ska bli intressant att se denna "in action" :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mad Max

Citat från: Ellis skrivet 11 maj 2015 kl. 20:36:58
De tre färgglada kablarna är till motorn, avsett för borstlös motor! Deanskontakten är till batterikällan, spelar ingen roll om det är NiMh eller Lipo!
Det är samma ström, det som kan vara skillnad är om ESC är avsett för Lipo så brukar det finnas ett inbyggt "Cut off" så man inte kör tomt på Lipot.

Tack för det Ellis. Vad tror du om färgerna på kablarna mellan ESCn och motor? Vilken går till vilken?

Recon skrev tidigare i denna tråd hur man kopplar SM7 till tippen. F4 ifrån SM7 ska kopplas ihop med ESCn och motor till tippen. F4 är röd och svart (kablarna) ska de då kopplas till strömkällan som går till ESCn?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Citat från: Actros861 skrivet 11 maj 2015 kl. 21:01:12
Fixar det till dig :)

Kul när grejerna kommer så fort, ska bli intressant att se denna "in action" :)

Ja det är kul. Slapp tull och moms också  <tumb> Ja vill du redigera hade det varit bra, tack  :)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Actros861

Sätt ihop de färgerna som är mest lika varandra, blir det fel kommer motorn att snurra på andra hållet bara. Vad som är rätt märker du när du kopplat in det ;)

Prova att sätt röd och svart från SM 7 på två av motorkablarna, tror inte det kan hända så mycket mer än att det inte ändrar ljudet :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Ellis

Citat från: Mad Max skrivet 11 maj 2015 kl. 21:06:06
Tack för det Ellis. Vad tror du om färgerna på kablarna mellan ESCn och motor? Vilken går till vilken?

Recon skrev tidigare i denna tråd hur man kopplar SM7 till tippen. F4 ifrån SM7 ska kopplas ihop med ESCn och motor till tippen. F4 är röd och svart (kablarna) ska de då kopplas till strömkällan som går till ESCn?

Gällande motorkablarna så vet jag faktiskt inte, kan nog vara så att det inte spelar någon roll!? Väldigt osäker där!
Likadant när det gäller Sm7:an, har tyvärr ingen erfarenhet av den!

Oops....någon hann visst före :)
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

MrLinds

ska inte spela någon roll vilka kablar som går till vilken färg, om motorn snurrar åt fel håll byt bara mellan två kablar så blir det bra.