Rclastbilar.se Årsträff 2013 Idétråd

Startat av MrLinds, 28 februari 2013 kl. 18:46:42

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

jag kan komma med min axial 6x6 bullhead kranbil det blir nog premiär på kranen då:) och trailern jag bygger.

MrLinds

G-Crawler

Hur ser det ut med material för alla entrepenads maskiner? Jag är sugen på att åka ner men har så pass långt att jag vill gärna veta hur mycket material det kommer finnas att köra i, åker inte gärna 60mil T&R för att köra i en hink sand.

Det finns möjligtvis inget mindre projekt vi kan hjälpa dom med där på området? Rabatter, micro avlopp, nä inte vet jag men det är ju som vi sa i tidigare tråd mycket roligare om vi har något "jobb" att utföra, tror det blir mycket roligare för alla om det gick att styra.

Kalle

cege

Hej,

Det finns jord, sand och flis. En hjullastare om vi behöver mer.
Detta om vi kör ute. Inne kan vi ha det vi orkar köra in, på en pressening.

Jag skall kolla när vi kommer ner om vi kan "hjälpa" dem med något.
Men jag har fått OK på att göra det vi önskar i kanten av området vi skall vara på ute.
Om det innebär att fylla ut och anlägga en parkeringsplats bygga väg eller det vi tycker är kul.

Jag tror att det finns potential att hitta på mycket kul där.

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

Olof

Citat från: cege skrivet 12 mars 2013 kl. 10:51:07
Hej,

Det finns jord, sand och flis. En hjullastare om vi behöver mer.
Detta om vi kör ute. Inne kan vi ha det vi orkar köra in, på en pressening.

Jag skall kolla när vi kommer ner om vi kan "hjälpa" dem med något.
Men jag har fått OK på att göra det vi önskar i kanten av området vi skall vara på ute.
Om det innebär att fylla ut och anlägga en parkeringsplats bygga väg eller det vi tycker är kul.

Jag tror att det finns potential att hitta på mycket kul där.

// Classe

Detta låter riktigt bra!  <happy>
Mvh, Olof!

Actros861

Då har det kommit lite bilder på utsidan av Tånga. Planen är att sopa bort den lösa stenen och göra vägar där så kan alla typer av fordon köra på gruset. Om det blir dåligt väder får vi så klart vara inne ;)
Så är det bara komma med tankar och idéer om vad vi kan göra med detta :)

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Olof

Mvh, Olof!

Ellis

El perfecto!  <tumb>
Blir hur bra som helst! Kommer passa oss alla!  [play]
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Eirike93

Stort och fint! :D

Först och främst - får vi sopa upp vägar?
Av egen erfarenhet blir det inte så fint efter när man sopar bort ytskiktet på en grusväg :P

Kommer det vara stängt för trafik på den grusplan som visas på bilderna?
M.a.o, finns det risk att någon måste förbi eller rakt igenom vårt territorium?

Jag tycker vi ska utforska möjligheterna för att få dit 1 eller 2 kubik sand/jord/grus för att lasta våra bilar med, kanske grus är det smartaste - så slipper vi ha någon form av presenning för att inte skapa en fin blandning som sen ligger på vägen :P
För, att lasta något av dessa tre är väl inga problem?
Eller så ringer vi Svevia och ber att få låna en lastbil med asfalt, så kan vi lägga vägar!

Tycker det ser jättebra ut, men jag tror också vi ska försöka få en bild av vad vi ska göra inomhus om vädret ställer till det!
En tanke, om vi får vara inomhus oavsett trots fint väder, är att släcka ner inne och köra ljusshow inne, det brukar kunna bli läckert!

Mina tankar :)
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Actros861

Läst igenom tråden och samlar idéerna här. Lägger in i första post så blir det enkelt att hitta också :)

Tävling: Snyggaste bil/ekipage. Bästa belysning. Precisionskörning lastbil, grävmaskin och hjulastare, ingenting på tid var och en kör med eget ekipage.

Anläggningsuppdrag????
Grävmaskiner 5, SWE IROC, Actros861, swerecon, G-Crawler, Thomsson.
Hjullastare 4, SWE IROC, Actros861, swerecon, Thomsson.
Dumper 1, Actros861

Grusbilar 6, Olof, Actros861, swerecon, Ampen, cege

Landsväg 5, Ellis, Eirike93, Rikard, Actros861, cege
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.

G-Crawler

Börjar bli lite taggad på detta nu! :)

Bara se till att få allting klart på grävaren tills träffen.

Hur ser det ut med material? Jag personligen skulle föredra jord.

Actros861

Tyvärr vet jag inte hur det ser ut med material, jag har inte kontakten med Tånga.

Jag föredrar nog något som är lite enklare att gräva i, åtminstone till hjullastaren. Finns det möjlighet till olika sorter hade det varit bra.
MVH//Anders

cege

Hej,

Jag tyckte Patrik sa att vi kunde få sand, grus, flis och eventuellt jord.
Vad jag kan se på bilderna så ligger det grushögar redan.
Jag är övertygad om att vi får sopa vägar och att vi kan avgränsa planen så ingen annan kör på den.
Det går ju en väg vid sidan om mot Hallen och barackerna.
Men jag kollar med honom och återkommer.
Jag skall kolla om vi kan använda de pallar med plattor som man kan se på bilderna som avgränsningar om vi behöver/ vill det.

Om allt går som det skall så har jag med mig både landsväg och grusekipage.

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

MrLinds

Och jag kommer ha en grusbil med oxå, men det är en volvo så den räknas säkert inte. :'(

Actros861

Tja jag la ju till Olofs växlare så det är väl lika bra att lägga till din också :P
MVH//Anders