Scania Grusbil

Startat av swerecon, 27 juli 2012 kl. 21:18:13

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Thomsson

Vackert,vackert.
Det är mödan värt när det blir klart. <tumb>

Actros861

<drool> <hands> Snyggt swerecon, börjar ju likna lastbil nu ;)

Vad kör du för modul till belysning framåt? Ser ut till att gå bra att blinka med ljuset i alla fall :D
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Ellis

<hands> Snyggt som bara den!! Bakljusen blev riktigt najs!  <happy>
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

swerecon

Citat från: Actros861 skrivet 13 februari 2013 kl. 03:44:34
<drool> <hands> Snyggt swerecon, börjar ju likna lastbil nu ;)

Vad kör du för modul till belysning framåt? Ser ut till att gå bra att blinka med ljuset i alla fall :D

Ja, nu börjar det bli en bil  <tumb> Använder en MM4 till ljuset fram. Lagt ljuset så jag kan blinka och sätta på det med samma knapp, bygling mellan L3 och S4 tror jag dom heter. "Angel Eye" ljuset ligger för sig själv och halvljus för sig självt.
Resten av lyset ligger på en PS4o och via M20+.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Actros861

Samma som jag använder på T-Scanian och kommer att använda på alla kommande bilar. MM4:an blev jag riktigt nöjd med, byglingen ihop med Sanwa-radion så kan man verkligen blinka med ljuset. Finns absolut ingen fördröjning överhuvudtaget. Tryckknapparna som sitter uppe vid antennen är helt perfekta att styra ljuset med, helljus ena sidan och dim, halv andra <tumb>

Själv kopplar jag dimljus heljus och halvljus på MM4:an vanlig parkering på första utgången på M20+ och glis, angel eyes och liknande på andra utgången. Rotor, blixt, arbetsbelysning ligger på PS4.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Lite bilder på bilen i dagsläget. Äntligen är alla lampor på hytten inkopplade. Ingen film idag tyvärr.

MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Ellis

Riktigt nice! Asläcker  [worthy] Ska bli kul å se den "live". Är lite nyfiken på hur du löst kabeldragning i backspegeln?
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Thomsson

Ja den blir grymt ball.
Hoppas ochså jag får se den live!

Mad Max

Riktigt snyggt Swerecon!  <hands> <hands> <hands>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

RW

swerecon

Tackar tackar. Inte så avancerat i backspegeln. Klena kablar som löper precis vid nedre infästningen. SMD dioderna är serikopplade bakom glaset.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

krankillen

MrLinds

Alltså den är helt fullmatad med lysen överallt.
Hur cool som helst och första bygget,  [ok] ska bli spännande och se nästa bygge som du gör <tumb>

swerecon

Ja, det är en hel del lampor på denhär bilen  <evilgrin> Är en videosnutt på gång, verkar ha fastnat på PB.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Så lyckades PB få filmen på plats:
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490