Följebil? Ett nybörjarprojekt

Startat av StEk, 13 maj 2014 kl. 22:24:20

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

StEk

Hej allesammans!

Efter att ha läst större delen av innehållet på detta alldeles utmärkta forum är det nu dags att bidra lite...  <hands>


I väntan på leverans från Lunda (en Scania 620) kunde jag inte låta bli att ge mig på den här.


StEk

Efter den första prokörningen var det pinsamt uppenbart att den inte är användbar i orginalskick...  [conf]

Digital hastighetskontroll samt styrning, dvs fyll fart framåt/bakåt eller höger/vänster..  [angry]

Men inte ge upp så lätt.. Här har styrelektroniken mystiskt försvunnit och fjäderfästena i framvagnen fått en tillfällig anpassning.



Det maximala styrutslaget begränsas av en fånig klack...



Löst..  <evilgrin>



Lite anpassning av batterifacket så att ett LiPo får plats senare..



Det var allt tillsvidare. Håller på och försöker lista ut hur styrservot ska sitta samt hur jag ska få isär bakaxeln och motorn utan ha sönder det i onödan..

Ha det bra!!

StEk

Fick ett paket från Dansken idag. Är det här lite overkill kanske??



Är det någon som har ett förslag på bakaxel+växellåda till denna??

//StEk

Nohabfsg

Hur har det gått att fixa denna bil?? Rastarbilarna är snygga så hur man fixar till dom skulle vara intressant att få veta och studera-
Björn

StEk

Hej där! Arbetet har legat nere under än längre period då lastbil och släp anlänt och är under byggnation. Lägger upp lite nya bilder hur statusen är inom kort. :-)

Matte