Nybörjare

Startat av Christian1984, 31 mars 2014 kl. 15:28:26

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Badboy

Hej och välkommen!

Jag har nyss införskaffat mig min första lastbil och byggt den färdigt.
Allt hänger på vad du vill göra. Min första är bara för att det är just den första!
Jag ska inte göra något speciellt med den än bara visa upp.
Jag har en King Hauler från Tamiya till den har jag även Tamiyas MFU (Multi Function Unit) och styr allt med en
Futaba 4 kanalig radio. Thats it! Jag kan inte göra något alls med det jag har i form av utbyggnad etc... I'm fine with that! MÅNGA skrek nästan
"köp inte ditt eller datt". Jag förklarade vad jag var ute efter och ingen tycker jag gjort ett dåligt val. Vill man gå avanserat så...
Nästa last bil... Där kommer jag nog fundera mycket innan jag bestämmer mig.

Så vill du bara ha en lastbil som låter, lyser och vibrerar så köp Tamiya lastbil samt MFU och en enkel 4-ch radio, vill du däremot
fixa något med hudralik etc... så bör du tänka ut vad du vill ha och framför allt kolla in vad som används till dessa.
Ett bra tipps kolla här eller på facebook ang, träffar etc. Åk dit prata med oss som är där, ställ alla tänkbara frågor. Vi ÄR där för just den saken
sprida och insperera andra att vilja köpa och hänga med!

Jag är otroligt novis när det kommer till elektronik, så jag frågar mig fram. I mitt fall så var tanken bara att ha en lastbil med en MFU för att visa upp.

Hoppas du hittar det du söker och glöm inte lägga upp byggbilder...


Badboy

Christian1984

Ska försöka bli av med min rc drifting bil och spara i hopp lite pengar också självklart kommer jag att lägga upp bilder.

Mvh
Christian

Badboy

Kolla in första bilderna så ser du hur ritningen till Tamiyas bilar ser ut:
Här har du min King Hauler.

http://www.rclastbilar.se/forum/index.php?topic=1028.msg12603#new

Badboy

rcmicke


Badboy

Pröjsade 3000:- för bilen och bytte till mig MFU men räkna med 2500:- å uppåt. Radio etc hade jag redan.
Men realistiskt pris med allt grovt inräknat 7000:- till 8500:-

Badboy