STAHL modellbau BOMAG BW213-D3

Startat av SWE IROC, 21 mars 2014 kl. 17:14:00

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SWE IROC

Hittade en ny BOMAG BW213-D3 på Ebay som jag inte kunde låta bli att bjuda på, kom hem efter lite väntande då han som säljer bygger ihop dem innan han skickar, det gick även att få den lackerad och helt färdig om man ville.  :)

Nu har man lite mer pyssel som man inte hade nog.  ;)





Det blir enkel elektronik i den, ps4 till lite belysning och ett litet fartreglage, funderar om ett Thor kan funka men blir kanske för klent.
Mvh // John

Ellis

Ser ut att vara en gedigen lite pjäs! Är det den du beställde för ett tag sedan eller har du köpt ytterligare en?
Är den helt tom inuti?
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

swerecon

Härligt du fick hem den, att det inte blev en följetong också. Ser nice ut, vill också ha.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Den är väldigt gedigen  <tumb>, precis som på bilden helt tom inuti, det sitter växlade elmotorer monterade vid bakhjulen, det är allt så det kommer att krävas en del pyssel att få den okej.

Funderar på om det går att ordna vibrator i valsen på ett någorlunda enkelt sätt men har inte klurat ut något än, måste lösa strömförsörjingen till den.

Jo det var skönt att den dök upp, han höll iof tidsöverkommelsen precis, tråkigt att han (säljaren) inte vill svara på mail bara.
Mvh // John

Thomsson

Här investeras det rejält ser jag. <tumb>
Fin modell,han var grymt produktiv gubben Stahl.

Är det en Stahl original eller är det någon som börjat nytillverka?


SWE IROC

Det är the real thing, genuine Stahl.  :)

Jo gubben va på, tråkigt att det vart som det vart.
Mvh // John

swerecon

Den borde vara klar nu, säsongen är igång. Eller kanske den är till salu????  <poke>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Den är nästan klar, saknar inredning i hytten men helt körbar, har en Beier ljudmodul som jag evt ska stoppa in i den, i morgon eftermiddag då jag jobbat klart så kommer det nog bli en vända på banbygget.  :)
Mvh // John

swerecon

Härligt  <hands> du får försöka fixa en filmsnutt. När kommer du hit och fixar våra vägar då?  <poke>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Citat från: swerecon skrivet 10 april 2015 kl. 20:53:33
Härligt  <hands> du får försöka fixa en filmsnutt. När kommer du hit och fixar våra vägar då?  <poke>

Allt är ju en betalnings fråga, dyrt att frakta stora maskiner med färjan.  ;)
Mvh // John

swerecon

Inga problem, vi hämtar maskinen ;)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Hur blev det med maskinen, fått fart på den? kan du ta lite mer bilder på den, gärna så man ser servomontering, plats för acc och ESC. Funderar starkt på att beställa en nu.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490