Volvo A25D

Startat av SWE IROC, 6 mars 2014 kl. 19:06:47

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mad Max

Mycket fin maskin SWE IROC  <tumb> Är oxå imponerad av elcylindrarna, riktigt häftigt att de klarar tippa så pass mycket. Vet du tillverkare på dem? Driver motorerna direkt på hjulaxeln?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

SWE IROC

Tack!

Vet ej vem som tillverkar cylindrarna, men ta kontakt med byggaren, adressen finns tidigare tråden.

Det är en RB35 motor växlad till 100V/min vid varje hjul, 6st,  ger imponerad framkomlighet och styrka.  <tumb>
Mvh // John

Mad Max

Blev lite sugen att kanske ge sig på ett bygge. Blev en annan sak när du skrev att det mesta var i plasticard. Det är vad min kunskap sträcker sig till. Jag får titta och fotografera den på årsträffen om det är ok? Riktigt fin är den i alla fall  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

Citat från: SWE IROC skrivet  9 mars 2014 kl. 09:42:46
Tack!

Vet ej vem som tillverkar cylindrarna

Det ser ut som CTI-kolvar
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

SWE IROC

Efter en total genomgång och byte till spektrum mottagare så rullar den igen, nu med ljud också då modulen som satt i vid inköpet visade sig vara trasig.



Har bytt till starkare styrservon och fått till så svängradien har blivit betydligt bättre, vart dessutom bara en bråkdel så mycket sladdar och prylar då ljudmodulen även styr allt ljus m,m nu.



Funderar på att evt byta ut CTI kolvarna, strular då och då om man får på lite skapligt lass.



Filmade lite med mobilen men det vart tyvärr inget att visa.
Mvh // John

SWE IROC

#20
Vart visst en liten filmsnutt som gick att visa i varjefall.  :)

https://www.youtube.com/watch?v=5-ScIhXc3-g
Mvh // John

Mad Max

#21
Hej

Vad för typ av Esc har du till dina 6 motorer? Är även lite nyfiken på vilka servo du kör styrningen på?  :)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

SWE IROC

Tjena bättre sent än aldrig!

Efter att ha eldat upp det lilla Graupner reglaget som satt i den då jag köpte den så letade jag fram en ESC till 1/12 track bilar med borstade motorer som jag hade liggandes, det vill jag minnas klarar 40A, sen ställde jag in det så det ger lika mycket både på fram och back samt la in delay i radion på kanalen till det, blir då en fördröjning då man gasar och bromsar så man fick tyngd känsla i maskinen (startar mjukt och går ej tvärnita), tycker det vart väldigt bra, reglaget är nog köpt från Hobby King.

Jag använde även deras billiga 20kg servon (2st Hextronic) till styrningen, men jag har varit inne på att byta till hyraulik evt då jag ej är nöjd med de elektriska tippkolvarna.   Vem vet kanske är den tillsalu då tiden inte räcker till för rätt peng. Mvh // John
Mvh // John

Mad Max

Tack för svar  <tumb> Har lite planer på att bygga en dumper så just nu behöver jag kolla vilken elektronik jag behöver.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.