Id'e till en flyttbar bana för inomhus bruk på utställningar.

Startat av e21242, 28 februari 2014 kl. 08:34:53

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

e21242

Citat från: Swe2540 skrivet  1 mars 2014 kl. 12:21:01
Vad bygger du banan i för matrial?

I botten så blir det en oljemasonit skiva i storlek 1,20m *2,40m. denna skiva är 3mm tjock.
Ovanpå den så lägger man en skiva av spån eller plyfa som får vara trottoarer och gräsytor. denna skiva får inte vara tjockare än 9mm för då blir trottoar kanten för hög. Mer lagom är ca 6-7mm.
Vägarna målar man på masonit skivorna och trottoarer och gräs målar man på det andra lagret.

Som tanken är så ska detta vara för inomhus bruk och INTE användas utomhus. för utomhus bruk så bör botten vara 9mm tjock kan vara att 3mm är för tunt men det vet jag inte än då jag inte har hunnit prova.

Swe2540

Magom cat320 programmerare :)

e21242

Nä jag vet det. men har redan så mycket som ska transporteras hit och dit när man ska någon stans.
Fördel med släp eller skåp bil vilket finns tillgång till för transporter.

Går att göra bitarna mindre men då blir de så många fler bitar så blir svårt att få plats iallafall för då blir det mängden bitar ett problem istället.

Köra en gång med släp eller flera gånger med bara bil det är frågan?

Swe2540

Jag tänkte på att få ett modulsystem som alla kan bygga och ta med. Jag har tänkt på skivor med men inte lätt för mig att frakta
Magom cat320 programmerare :)

kristinehamn

Det här tycker jag låter som en jätte bra ide, att alla bygger moduler, då kan ju barnorna bli hur stora som helst om det finns plats :-)
Två är bättre än en :-)

e21242

Citat från: Swe2540 skrivet  2 mars 2014 kl. 09:39:43
Jag tänkte på att få ett modulsystem som alla kan bygga och ta med. Jag har tänkt på skivor med men inte lätt för mig att frakta
Då är ju modulerna som jag ritade för två år sedan bättre.
ligger några bilder på sid 1 i tråden.
De modulerna är bara skälva vägen med en liten kant. De var 70cm breda och 100cm långa. Så en kurva/korsning var 100x100cm.
gick att koppla samman och lägga som man ville.
Kan göra en ny tråd om dom om det är intressant med fler bilder och mera mått på allt då ritningar finns kvar.

kristinehamn

#21
Citat från: e21242 skrivet  2 mars 2014 kl. 10:21:58
Då är ju modulerna som jag ritade för två år sedan bättre.
ligger några bilder på sid 1 i tråden.
De modulerna är bara skälva vägen med en liten kant. De var 70cm breda och 100cm långa. Så en kurva/korsning var 100x100cm.
gick att koppla samman och lägga som man ville.
Kan göra en ny tråd om dom om det är intressant med fler bilder och mera mått på allt då ritningar finns kvar.

Jag är helt klart intresserad av det här systemet.  [ok]
Två är bättre än en :-)

Swe2540

Jag är jätte intresserad av detta och vill att vi kan komma fram till något. 1*1 meter borde alla kunna ta med sig i en bil eller har jag fel där? Hur tål 3 mm när man stapla dom så dom inte slå sig eller bli skeva
Magom cat320 programmerare :)

e21242

Jag startar en ny tråd om det systemet så tar vi det där.

e21242

Har nu suttit i två dagar och ritat om de två förslag som fick flest röster. Har ritat in de förslag på ändringar som föreslogs samt lite som jag skälv tyckte behövdes göras om.
Så då blir det en ny röstning på dessa två banor.

NR 1


NR 2


Nå vad tycks?

Mvh
Håkan

Swe2540

Magom cat320 programmerare :)

Iccccie

Gillar också alternativ 2 bättre.
Tror det blir köra för mycket runt och runt i 1an, även om arbetsytorna ser ut till att vara bättre där

e21242

Bara så ni vet så är bana nr 2 också en rund bana i form av en 8.   :)

Badboy

Jag röstar på #1! Mer variation. Den andra känns liksom bara runt runt...

Badboy

kristinehamn

Två är bättre än en :-)