Handla av Dansken

Startat av Greima_88, 27 februari 2014 kl. 11:01:55

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Greima_88

Vad jag fatta som är de denna ni kallas dansken http://rcmodeltruck.dk/butik/index.php

och så undrar jag när man handlar därifrån, betalar man genom att "föra över pengar till utländskt konto" eller blir man vidareskickad från hemsidan till sin egen bank?
eller är det så att man ska fylla i bic och sådana där nummer för att kunna betala?
Aldrig handlat i på en utländsk sida förut så därför jag undrar så man kan betala på rätt sätt liksom :)
//Jimmy

Actros861

Japp det är det :)

Du kan både föra över pengar och betala med kort.
Jag betalar alltid med Visa där, tycker det är smidigast. Har handlat av honom i 4år och aldrig några problem, om man inte försöker handla för pengar man inte har då ;)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Viktor684

Hej En fråga som jag har. Vad brukar frakten o valuta växlingen sluta på

Olof

Frakten står på danskens hemsida och valutakurser hittar du på exempelvis www.valuta.se  <tumb>
Mvh, Olof!

Greima_88

Okej det är en seriös sida då iafl så bra :)
men när du betalar med  visa.. är de då man måste fylla i kortnumret å de siffrorna bak på kortet ?
tycker inte om betala på det viset egentligen men om de är seriöst så kan de ju gå :)
//Jimmy

e21242

ja vist är det så.
Han är en trevlig kille.
Har du möjlighet och vill träffa han personligt så ska du komma till körningen i Strängnäs i Maj då han är där med sin shop.

Mvh
Håkan

Mad Max

Tänkte bara fylla i vad Olof sa ang valutakurser. På valuta.se så ser du valutakurser men det är banken du betalar ifrån som sätter kursen. Brukar vara lite mer än vad som är aktuell kurs. Blir inte många kronor men handlar du för mycket så kan det bli lite mer än man tänkt sig.  :)
Bra att tänka på  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Har oxå handlat av "Dansken" många gånger. Kan varmt rekommendera honom  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

nalle

google svarar gärna på valutakurser också :) tex http://bit.ly/1o8V7Ov

Olof

Citat från: Mad Max skrivet 27 februari 2014 kl. 18:45:47
Tänkte bara fylla i vad Olof sa ang valutakurser. På valuta.se så ser du valutakurser men det är banken du betalar ifrån som sätter kursen. Brukar vara lite mer än vad som är aktuell kurs. Blir inte många kronor men handlar du för mycket så kan det bli lite mer än man tänkt sig.  :)
Bra att tänka på  <tumb>

Visst är det så!

Swedbank har tex en egen valutakonverterare på sin hemsida.  :)
Mvh, Olof!

vwgoliv

Jag har varit hemma hos honom några gånger och fått en kopp kaffe och kollat i hans garage och släp, varje gång blir man fattig trots
att man bara skulle ha nåt litet.
Servicen är också kanon.

När det gäller att handla med visa så prata med din bank, för man kan göra ett tillfälligt kort med nummer som man använder.
Där kan man spärra till en viss summa och det GÅR INTE att övertrassera. Det är också bara giltigt under den tiden man väljer.
Dvs 1 dag eller 1 vecka.

När numret är förbrukat så får du ett nytt nästa gång.

Greima_88

Okej men de låter väldigt bra! låter inte som han skulle ta mer pengar än vad de kostar, men som de står på han hemsida så verkar de kunna gå att föra över pengar hans konto med hjälp av iban och bicnummer,, men ja lär ju märka hur jag gör när jag ska beställa :) [dance1]

Ja jag och en kollega ska troligtvis till Strängnäs då vi själva kör lastbil :) så då ska jag isåfall gå och spana in körningen :)

De där med tillfälligt kort visste jag faktist inte om så tack för tipset :) <tumb>
//Jimmy

Gunnar

Swedbank kallar det tillfälliga kortet för Ekort, men jag gissar att alla banker har liknande.
Fördelen med Ekort eller liknande (eller kortköp överhuvudtaget) är ju att säljaren får betalt medetsamma och kan skicka dina varor omgående, medan en betalning genom banköverföring tar en eller att par dagar innan säljaren får dina pengar och du får vänta så mycket längre. Möjligen blir det något billigare dock än med kort...

Jag tror inte ens du behöver prata med din bank utan har du internetbank kan du fixa Ekortet direkt där, det går på Swedbank iallafall...
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

vwgoliv

Ja man skall kunna fixa det via internetbanken =)
Jag har aldrig brytt mig om det, jag använder mitt kort och det är försäkrat mot bedrägerier.

Banköverföring tar 3-5 dagar men har man inte bråttom så funkar det kanon det med.

Han svarar alltid på mail och sms så fort han kan och försöker hjälpa kunden så att denne blir nöjd.

boggi

ekortet är bra eftersom det är en tillfällig kod i en månad,,jag har dock haft problem med att använda det ihop med dansken..det funkar med andra men ej med han,tror att det är en inställning,har kört bank till bank med honom,det tar längre tid men det är även 'lite' säkrare (tror ja) [blah] [blah]
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.