Banbygge Gotland

Startat av swerecon, 22 februari 2014 kl. 13:34:00

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Olof

Även jag är sugen  <happy>
Bara tiden som ska räcka till...
Mvh, Olof!

swerecon

Ser ni till att bestämma tid så skall vi nog ordna det :)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Kenta har haft lite terapijobb, snyggt och skapar lite liv i miljön. Fler är på gång.


MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Det är riktigt snyggt med Gabioner, tror de heter så  ::) Har själv gjort 24 st så jag förstår att Kenta har haft terapiarbete  :)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

Fin detalj! Får man fråga hur måtten ligger till? Om man nu själv skulle behöva lite terapi ;)
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Badboy

Snyggt! Synd att alla bilder är borta! Älskar att gå tillbaka och kolla progress!

Badboy

Kenta

Gabionerna är gjorda av putsnät med maskstorlek 10x10 mm. Trådtjocklek 1mm.

Gabionen är 12x5x5 rutor (15.3x6,5x6,5 mm) Hur det stämmer med 1:1 vet jag inte men det blev snyggast så.  :)

Vart bilderna har tagit vägen får den pressansvariga (Swerecon) för Banbygget kolla på....    <computer> ;)

Mvh Kenta

swerecon

#97
Tror bilderna är tillbaka nu. Har "mappat om" på Photobucket :)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Badboy

Så där ja!
Bild #1 & #5 på sid fem ser asgrymma ut med ett litet vattenhål...
Kanske göra en lite sjö?

Badboy

swerecon

Blev att lufta lite fordon idag, nyförvärvet skulle få bekänna färg vilket den gjorde med bravur  <tumb>

Fick se till att stötta med lite andra fordon så det blev något gjort, massorna skall ju fram också.



MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Thomsson

Ser man på,det var inget dåligt nyförvärv. <tumb>
Lite mer bilder och en film vore kul.

Mad Max

Riktigt fint! Grymma fordon  <tumb>
Jag har precis haft en veckas semester på Gotland, fösta gången jag var där. Fantastiskt fint måste jag säga  :)
Är det din D65a?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

swerecon

Det filmades lite idag, tyvärr har inte jag filmen. Nästa gång vi kör skall jag filma lite och lägga upp.

Nej, inte min maskin men väl en av delägarna i G.MAB. Att du inte hörde av dig när du var här, kunde kommit förbi på en fika.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Ja med facit i hand så skulle jag gjort det. Hade en tanke att göra det för att titta lite på banan men tiden gick så fort. Vi åkte runt mycket och har nog sett hela ön  :)
Får bli en [coffe] nästa gång jag kommer till ön  <tumb>

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

swerecon

Idag var det dags för arbete på banan, exakt 60 min tog det att asfaltera banan, sen hade vi panik att hitta på nya ställen att lägga asfalt, fanns ganska mycket kvar på flaket.
För den nyfikne så gjorde vi av med ca 3,5T asfalt, fördelat över 107m körväg, bredden 50 cm. Tjocklek 25-30 mm.



Nu skall det läggas stödkanter, men det tar ett tag. Måste bygga läggare till lastbilen först  [laugh]
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490