ConnyWa. Zil 157

Startat av ConnyWa, 24 januari 2014 kl. 08:20:53

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ellis

Ja lite sjukt är det allt...men fruktansvärt coolt!!  <tumb>
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

ConnyWa

Funderar på att göra sändaren specifikt för nästa bygge och då kan man lika gärna ta i!
Tänkte stoppa in mekanisk broms i bil och sändare men då behöver jag en traxxas tq4 sändare till, fm eller 2,4 ghz. Någon som sitter på en?

Slänger upp lite bilder på sändaren som jag tänkt mig och även några på nya bygget.

ConnyWa

Är det någon av er som kör lastbil som skulle ha synpunkter på layouten på hembygd radio? Hur skulle ni vilja ha det?

ConnyWa

Fixade gubbs i S.t.a.l.k.e.r tema! Det är bara tankarna som stoppar vad man gör med en 3D printer😜!

ConnyWa

Tycker det ser lite mindre stelt ut när han hänger ut armbågen😀

ConnyWa

Halloj! Har en fundering ni som kör trailers mer än mig. Bygger en trailer som ska köras offroad. Kopplas på ekipaget med vändskiva och kingpin på trailern. I normala fall är det väl trailerns fjädring och vridning i chassit som tar upp eventuella vridningar emellan dragbil och trailern ifrån underlaget!?
Jag gjorde en i sidled ledad kingpin. Nu undrar jag vad ni tror, kommer trailern välta av detta när det börjar luta eller är jag hjälpt av det. Eller är en blandning svaret?
Utrymmet emellan vändskiva och trailer är ju inte skalenligt men vad gör man?

ConnyWa

Nytt bygge. Ska likna en kamaz 4310.

ConnyWa


Thomsson

Häftigt med lite udda byggen Conny <tumb>
Kör du i balsa?
Vad det gäller offroadtrailer så har jag kört med min Ural och en 90cm flatbed.
Jag har Tamiyas skiva och kingpin utan modifikationer och jag tycker det har gått bra.
Det finns några offroadklipp på tuben och där kan man se hur det funkar.

Jag tror nog att det finns risk att din lösning kan få trailern att kantra om det lutar lite.

ConnyWa

Tack! Har byggt zilen och innan det en sugga gjuten i glasfiber på frigolit bit.
Ville prova något nytt. Har skurit lite plasticard men tyckte det verkade så omständigt. Så jag provade balsa. Tre kvällar tog grunden i balsa ungefär.
Har plastat på den nu och det jobbigaste är alla små lösa fibrer som blir men hänger kvar. Har även förstärkt insidan men lite armering och polyester. Funkar om man inte vill ha tamiya kvalité på slutprodukten. Jag försöker köra ganska hårt med mina bilar och inte stå som vanheden och skrika akta lacken, pappskalle! Då missar jag det roliga tycker jag!
Har nu målat men färgen reste hagmans sprutspackel så det blir finslipa och måla igen innan all rost ska dit!

ConnyWa

Det är massa smått jag velat fått bättre men jaja den ska tugga snö och lera och sten och kommer få sina märken av det!

ConnyWa


Thomsson


ConnyWa

Tack, nu är jag pågång med bakaxlarnas upphängning och drivningen av dem!

ConnyWa