ConnyWa. Zil 157

Startat av ConnyWa, 24 januari 2014 kl. 08:20:53

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

gött!! den ser fet ut!!:)

ConnyWa


Mullis

Ja, det kan man säga. Fasen vad läcker!
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Thomsson

Kanon Conny,har du provkört?


ConnyWa

Lite kardan axlar som behöver fixas med cvd'erna från topcad var inte så konstanta i sin rotation!

Sen lossnade dem av o till!

Mittaxeln skulle behöva roteras i sina fästen då både mittaxelns kardan och kardanen till lagerbocken där drivningen går till sista axeln får en konstig vinkel när mittaxel åker upp mot ramen.
Det skapar inga problem eller ryck men ser flumigt ut!
Det är de dåliga cvderna som skapar rycket i drivlinan!

ConnyWa


ConnyWa


Thomsson

Helt suveränt Conny. <tumb>
Hur har du gjort instrumentbelysningen?

Peteruqh

/Peter

ConnyWa

Tack! Instrument panelen är gjord av tunn klar plast limmade dit instrument sarger på framsidan,  de små sargerna är samma som plasten, tog en 5mm borr, gjorde några hål, klippte ut grovt och slipade ner till rätt ytterdia för de små sargerna.
Kom sen på att jag kunde kapat sarger av en Bic penna eller liknande! De stora är av en spruta och ett dämparhus. Sparade skyddspappret på baksidan och målade svart på hela pappret förutom "graderingarna" och "mätarnålarna" gjorde sen ett hål i instrumentpanelen som var lite mindre än plasten med mätarna, limmade fast mätarna på panelen och målade klabbet. På baksidan gjorde jag en så grund låda som täckte området där mätarna är med två 5mm hål för dioder. Tog gula för att det skulle se gammalt ut. De två stora i mitten är ungefär likadana fast det är två 5mm hål i panelen för varje och hålet är försänkt på framsidan precis så att det går att limma fast glaset utanpå försänkningen, försänkningen är gjord så att ljuset skulle sprida sig i mätarna.

Om man har fungerande skrivare och lite tålamod så kan man nog skriva ut snygga mätartavlor och limma dit istället för att måla på baksidan. Jag var lite rädd att den genomskinliga plasten skulle bli "dimmig" när jag limmade med loctite ca lim men det gick problemfritt! Plasten är köpt hos wentzels men finns säkert på fler platser.

Det var la inte så komplicerat!

ConnyWa

Sen en fråga till er som kör tamiya lastbilar! Jag har en tamiya vxl låda från highliften (samma som i lastbilarna fast med fördelningslåda för 4wd och lägre utväxling, annan motorplacering etc) och jag ogillar att köra bil med spakradio så hårt att jag slutade använda växlarna och låste lådan på 1an. Nu ska jag använda lådan i nästa ryska 8x8 lastbil jag börjat på. Men vägrar fortfarande köra med spakradio.
Frågan är: jag kan väl inte vara den första som gjort såhär!
Skitfult jag vet men jag är nog nöjd, ingen annan som har en bastard radio?

Thomsson

Tack för det uttömmande svaret.
Överlägsen bastardradio [worthy]

ConnyWa


Badboy