ConnyWa. Zil 157

Startat av ConnyWa, 24 januari 2014 kl. 08:20:53

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ConnyWa

Bygger på en 1:10 Zil 157.
Har byggtråd på flera ställen.
Kommer uppdatera mest på rccrawler.se där flest läser (tror jag).
Är en bit ifrån klar! Hytt och skärmar ska plastas upp och fördelningslåda byggas (sålänge ingen kan tipsa om en fördelningslåda med nedväxling och dubbla utgångar bakåt)





ConnyWa

Har lagt upp 6 bilder via tapatalk appen men de syns inte på internet sidan bara via  tapatalk!?

Olof

Jag ser dom normalt utan Tapatalk. :)
Mvh, Olof!

Thomsson

Ballt bygge Conny,redan rostig. <tumb>
Blir det en hytt av glasfiber eller?

ConnyWa

Ja det blir hemproducerad hytt i glasfiber. Tyvärr hittade jag idag den kulör av färg jag ville ha så jag får nog måla om allt:)

ConnyWa

Inte hänt mycket. Kan inte göra ett nytt plastnings försök försänn jag tar mig till ett garage så hytten står still och det har fokuserats på min axial wraith inför sommarsäsongen.
Men en kulörändring är gjord och ena sidan på ramen har rostat klart! :)

ConnyWa

#6
Krankillen har skänkt en vändskiva! Stort tack för det! Fördelningslådan nästan klar. Reservhjulshållare tillverkad. Hytt plastad men mycket mycket jobb återstår på den.

Thomsson

Kanonballt Conny.
Följer med hårt i tråden men uppdatera lite oftare... <tumb>

ConnyWa

Will do! Lite fler bilder kommer! Funderar starkt på att dra lite timmer med den. Nu har jag ju monterat en vändskiva men är rädd att lasten hamnat konstigt högt upp om jag bygger släppet för vändskivan! Ska kika lite på olika släp!

ConnyWa

Börjat på en mer detaljerad nos.

ConnyWa

Har spenderat en och en halv dag med spackel och slippapper + lite dremel!
Hann även med att börja flytta fördelningslådan under rambalkarna blev bra men nu måste jag sänka vxl-lådan för vinkeln på kardan emellan vxl-låda och fördelningslåda blev för stor!
Hann börja med lite plasticard detaljer men jag måste köpa mer material!

ConnyWa


Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

ConnyWa

Tackar. Kan ju alltid fråga här också! Söker tamiyas småbladfjädrar utan krullad ände:)

Behöver styva upp min fjädring överlag både fram och bak! Betalar givetvis!
Tänkte de flesta kastar väl de åt sidan när de bygger highlift,hilux eller tundran från tamiya och kanske även blir över vid lastbils byggen vad vet jag!

ConnyWa

Krankillen levererade de blad (och fler) jag eftersökte så nu är den färdig för provtur!
Tackar så mycket för dem krankillen!!!! :)