3-axlad kyl trailer! från tamiya.

Startat av krankillen, 7 december 2013 kl. 23:03:12

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

Åååå det är så man kan göra!!!  Jag är lite kluven i denna fråga. Stort tack för tipset!!! Det är uppskattat. Men ibland känns det som om man kan köpa allt och bara skruva! Inget fel i det, förutom att det blir väldigt dyrt :).  Men när ni sitter och fnular på era idéer så är det inte en skön känsla som infinner sig när man lyckas med det man vill åstadkomma! Även om man uppfinner " hjulet igen" :) får fundera lite till på det. Tid finns i kranen.:) blir det för svårt får man la köpa lite grejor.  Tack igen!

Olof

#16
Ska du ha broms och backljus rekommenderar jag M20+ eller S20.  <happy>
Mvh, Olof!

e21242

Det finns fördelar och nackdelar med allt här i livet.
Fördelen med att lösa det skälv på ett klurigt sätt är att det blir billigare. Nackdelen är att det bara är du som kan dra trailern med din bil.
Om man nu (köper) ett färdigt system så kan andra "låna" din trailer och du kan "låna" andras trailar att dra efter din bil då det är fler som har samma system. (blir lite roligare då man kan byta med varan.)

Men som sagt så får ju var och en bygga hur de vill.

Lycka till
Mvh
Håkan

krankillen


krankillen


krankillen

blir helt galen!!! lyckade slarva bort denna del till stödbenen!



fick börja leta upp delar som jag visste att jag hade liggande i delar någon stans!
efter 3 tim så var jag färdig med sökandet! suck!


blir galen av sådant!!

krankillen

har lyckats vända på botten plattan oxå!!!  [cranky]
så den är spegelvänd.


borrar ny hål tror jag.


Lokispeter

HAH jag gjorde exakt samma fel när jag byggde min reefer. Bara att montera isär och vända botten rätt igen. Tog inte så lång stund faktiskt.