Huvudmeny

M20 +

Startat av caprice350, 7 december 2013 kl. 09:27:08

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

caprice350

Hej jag har ett mysko fenomen i min m20 + när jag drar ner körstickan längst ner så går varningsblinkeserna igång dom fungerar som vanligt  för övrigt och går att slå av som vanligt men varför startar dom när jag ska välja fram eller back tips någon

Ellis

Låter konstigt, börjar dom blinka varje gång du bromsar eller lägger i backen?
Vad har du för sändare/mottagare? 2.4Ghz?

M20+ reagerar vanligtvis med varningsblinkers om spänningen blir för låg eller om den tappar signal från sändaren. Jag hade mycket störningar när jag körde med Coronas 2.4Ghz så då gick varningsblinket i ofta.

Prova att flytta M20+ en bit från motor å mottagare om det går. Kan kanske finnas störningar däremellan.
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

caprice350

Det räcker med att bromsa så går varningsblinkersarna igång och nu så blinkar vanliga höger o vänster hela tiden förut så slog dom av efter fem blinkningar vill helst inte flytta någonting jag har corona 2,4 ghz[/img] i en Fc16 det kan nog bero på störningar att hela bilen är gjord av aluminium ( Capo 15821 Tatra ) gör nog inte saken bättre jag får nog leva med det här

SWE IROC

Oj!  [shock]

Vilket fint bygge, ser fruktansvärt detaljerat ut.  <tumb>
Mvh // John

caprice350


Ellis

Citat från: caprice350 skrivet  7 december 2013 kl. 12:44:46
nu så blinkar vanliga höger o vänster hela tiden förut så slog dom av efter fem blinkningar

Har du varit inne å ändrat inställningarna? Antingen så blinkar dom hela tiden tills du "stänger av" dom eller så slutar de blinka efter 5 blink.

Citat från: caprice350 skrivet  7 december 2013 kl. 12:44:46
vill helst inte flytta någonting

Tänkte mest att flytta för att testa

Citat från: caprice350 skrivet  7 december 2013 kl. 12:44:46
jag har corona 2,4 ghz i en Fc16 det kan nog bero på störningar att hela bilen är gjord av aluminium

Kanske går att skärma av prylarna?
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

caprice350

Inställningen hade ändrats själv sen sist nu slår blinkersen av efter fem gånger men varningsblinken när jag bromsar är lurigare nån enstaka gång går dom inte igång, sen så har jag kopplat belysningen fram via en multiswitch dekoder och den har mycket läckström alla dioder lyser svagt  även avstängda går det att trolla bort ?

Olof

Vad har du som drar ström från mottagaren?
Stora servon eller något sådant? (tänker på om BEC:en inte orkar med och när M20n tappar kontakten kommer varningsblinkers igång..)
Vad kör du för typ av batteri? Lipocutoff?

Riktigt fint bygge!  <happy>
Mvh, Olof!

caprice350

Jag kör med 3s lipo och ett Castle 6v 10a Bec fullladdat batteri 5000ma V-blinken går igång så fort jag rör bromsen fast bilen står stilla och all belysning fram avslagen. Nästa projekt på flaket

Olof

Börjar varningsblinkersen lysa eller blinka?
Det är inte så enkelt att du kopplat fel mellan bromsljus och blinkers?
Mvh, Olof!

caprice350

Dom blinkar och ligger i varsin enda av plinten på m20 men du är inne på någonting dom börjar när bromsljusen tänds gjorde även det innan jag anslöt belysningen bak borjar misstänka fel på m20n får nog plocka ut den och titta lite mer suck