Lastväxlare

Startat av caprice350, 21 november 2013 kl. 17:31:43

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

caprice350

I väntan på min Capo Cd 15821 så håller jag på med en Rc4wd beast jag har tittat på en Leimbach lastväxlare 9350T och en balja 09365T men jag hittar inga mått på växlaren med pump o servo och vad måste man ha mer

caprice350

Ingen som har en Leimbach  lastväxlare i sin bil vad jag vill veta är längden på växlaren och bredd och längd på pump och motor så jag vet om det får plats. går det att infoga bild från fil i det här forumet

Iccccie

Nu vet jag inte riktigt vilka mått du vill ha men jag ska försöka....

Ramens längd är 385mm,  sen sticker hydraulkopplingar ut ca 8mm framtill.
Ramens bredd i underdel är 61mm  i mitten 64mm   överdel 70mm.   I mitten av ramen sitter där styrblock för containern  och är  84mm.


Pump har jag ingen till hands där jag sitter just nu...

Iccccie

kollade just på leimbachs sida, måtten står ju där på pumpen.. tror det är denna som följer med lastaren...




caprice350

Tack så mycket det här går nog om jag lägger pumpen och motorn på tvären bakom hytten som är 180mm bred jag har en hjälpram som är 450x85 mm bakom hytten som jag tänkte montera växlaren på

Olof

Citat från: caprice350 skrivet 23 november 2013 kl. 20:31:59
Tack så mycket det här går nog om jag lägger pumpen och motorn på tvären bakom hytten som är 180mm bred jag har en hjälpram som är 450x85 mm bakom hytten som jag tänkte montera växlaren på
Om du har både bilens ram, hjälpram och sedan växlaren kommer det bli väldigt högt och troligen se konstigt ut.
Redan växlarens ram ser lite för hög ut..
Mvh, Olof!

Iccccie

Hmm, inte säker på hur du ska få plats med pumpen på tvären. Där är ju kardan o växellåda ?  Vad har du för axelavstånd ? De flesta har pumpen mellan fram o första axel. O har du en hjälpram som är närmare 450mm så måste du ha hyffsat axelavstånd!



caprice350

Eftersom jag inte hittar hur man bifogar bilder i forumet så här är en länk till chassit 
http://store.rc4wd.com/The-Beast-Blackwell-25T-6x6-RTR-Vehicle_p_1175.html som är ganska stort och högt på det har jag en Tamiya Scania hytt utan skärmar och hjälpramen i alu tamiyaprofil står på orginalramen fastskruvad i stötdämpartornen bak axelavstånd fram till första bak 280mm men fyrlänken tar mycket plats och eftersom bilen är rätt hög så ser det inte så tokigt ut crawler tipper