Hjullastarmonterad kran

Startat av Actros861, 10 november 2013 kl. 04:25:33

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Actros861

Här har ni gubbar, SWE IROC och swerecon <poke> 











MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Gunnar

Det där tror jag yrkesinspektionen, eller vad det heter nu för tiden, skulle ha ett och annat att säga om  [dont] <evilgrin>  [laugh]
Jag gillar gula maskiner! STORA!
MVH /Gunnar

swerecon

sedär ja, var ju inga problem. Du fixade ju det på halva tiden, då kommer snart version 1.5 snart <tumb>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

#3
Jo men visst, tror det är dax  för 2.0 rent av.  :) Det här kan bli intressant.  <hands>
Mvh // John

Rille

Citat från: Gunnar skrivet 10 november 2013 kl. 09:11:16
Det där tror jag yrkesinspektionen, eller vad det heter nu för tiden, skulle ha ett och annat att säga om  [dont] <evilgrin>  [laugh]
SKulle nog inte säga så mycket, det är tillåtet med lastbils kran monterad i lastaggregatet även för personlyft. Både Huddlig och Lännen finns med det.
Och Huddig kommer släppa en fabriksmonterad kran i lastaren. Däremot saknar detta bygge stödben, det måste man ha.

Actros861

Citat från: Rille skrivet 10 november 2013 kl. 09:51:33
Däremot saknar detta bygge stödben, det måste man ha.

Tanken är att det ska sitta ett klippaggregat i änden på kranen så man kan klippa vägkanterna.
Att jag tog lastbilskranen är bara för att slippa massa bekymmer med att konstruera en ny. Sen om det kanske skulle bli ett lyft så vet ju ändå inte yrkesinspektionen om det, och det de inte vet har de inte ont av ;)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Olof

Mvh, Olof!

Thomsson

Sjukt ball ide Actros.
Gillar att du har en kran som ligger och skräpar [laugh]