Aeroseum 29-30 Mars 2014

Startat av Actros861, 6 november 2013 kl. 15:49:11

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viktor684

Jag har ingenting o köra med ännu men man kommer ju upp ändå för o hälsa o se alla medlemmar.

Lumbago

Citat från: Olof skrivet  7 mars 2014 kl. 13:39:32
Är det någon som inte kör på 2,4Ghz måste ni meddela mig det!

Vet inte om det stämmer men någon sade att FM/AM är helt hopplöst att köra inne i berget, pga störningar.

Olof

Citat från: Lumbago skrivet  7 mars 2014 kl. 14:22:03
Vet inte om det stämmer men någon sade att FM/AM är helt hopplöst att köra inne i berget, pga störningar.

Japp, det stämmer!
Höll på att bli av med en backspegel m.m när Actros MAN med 40Mhz fick för sig att vara lite extra gasglad.  [vogel]

Även vissa 2,4Ghz anläggningar har haft problem, men bara någon enstaka gång.

Vi har sett flera udda saker igenom åren vi ställt ut.. Detta är väl femte gången vi är där nu.

Kan ju vara bra för er att veta oxå att man har ingen täckning öht nere i berget.

Citat från: Viktor684 skrivet  7 mars 2014 kl. 13:57:24
Jag har ingenting o köra med ännu men man kommer ju upp ändå för o hälsa o se alla medlemmar.
Välkommen!  <happy>
Mvh, Olof!

Actros861

Citat från: Olof skrivet  7 mars 2014 kl. 15:18:07
Japp, det stämmer!
Höll på att bli av med en backspegel m.m när Actros MAN med 40Mhz fick för sig att vara lite extra gasglad.  [vogel]


Ingen risk man blir av med en Tamiya originalspegel :P
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

RCemil

Inget o köra med heller men kommer självklart o kollar  :)

MrLinds

olof fixar du biljeter eller?

Actros861

Biljetter?

Vi får utställarpass :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Olof

Jag fixar utställarkort till oss som står i Rclastbilars monter! :)

Men ska se till att ha något extra utifall att :-)
Mvh, Olof!

vicke rc r620

 Hej jag undrar bara om vilken tid det är lagom att komma på lördagen till aeroseum  [coffe]

Olof

Mässan öppen för publik lördag och söndag 10:00 – 17:00.
Så runt 09:00 blir fint!
Mvh, Olof!

cege

När börjar ni på fredag?
Kan vara med att bygga om det behövs.

// Classe
Det blir aldrig fel, bara annorlunda!

vicke rc r620


Actros861

Citat från: cege skrivet 22 mars 2014 kl. 11:33:20
När börjar ni på fredag?
Kan vara med att bygga om det behövs.

// Classe

Jag och Olof kommer vara på plats klockan 11 när vi får tillträde, planen är att bli färdiga med montern på fredagen. Vi har till 21 på oss men ju tidigare desto bättre :)

Liten uppdatering då det har hänt lite som gjort att vi fått ändra lite. Ursprungsplanen var en storsäck med sand, så kommer det inte bli nu. Istället kommer vi ha två stycken pallar med pallkrage. Den ena fylls upp så mycket det går, den andra tom så flyttar vi helt enkelt sanden från den ena till den andra. När det är gjort så börjar vi om från början och flyttar tillbaka den.

En liten skiss på en idé som vi har för tillfället. Ramperna upp till kanten för att tippa är så pass höga så det går att köra under dem med fullhöjdsekipage med dubbelriktad trafik :)

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Ellis

Ajdå...vadan denna ändring? Är ju lite roligare med en hög liknande i fjol.
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Olof

#59
Citat från: Ellis skrivet 23 mars 2014 kl. 11:38:29
Ajdå...vadan denna ändring? Är ju lite roligare med en hög liknande i fjol.

Håller med om att hög är roligast, me tyvärr går det inte att få till.  :-\
Enda sättet att få ha det som förra året var om vi när helgen var slut handskottade tillbaka sanden i en bigbag....
Och Aeroseum har inte varit jättenöjda med sand i berget öht så detta är nog bästa lösningen.
Har strulat med detta ett bra tag men denna lösningen tror vi på!

Men håller på med ramperna, kommer vara ordentliga räcken och bra grepp på dom så ingen fara med det. :)
En ordentlig lastkaj är nästan klar oxå!  <happy>
Mvh, Olof!