Intressekoll : Gemensam lokal på västkusten?

Startat av Poppe, 2 oktober 2013 kl. 10:45:57

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Poppe

Hej folket,


jag är lite osäker på om jag lägger denna tråden rätt men gör ett försök. Admin får gärna flytta om den ligger fel (ber om ursäkt i förväg)


Jag vill lyfta fråga och se om det finns något intresse från lastbilsfolket om en gemensam lokal på Västkusten där man bygger upp en skalaanpassad stad för körning med lastbilar och rcdriftbilar.
Vi är ett flertal driftare i Göteborgsregionen med omnejd som letar efter lokal för en parmanent bana.


Vår tanke är att bygga något i stil med detta

















Ingenting är bestämt och vi har heller inte valt någon lokal.
Finns det några här som skulle vara intresserade?
Troligtvis är det tänkt med en lokal söder om Göteborg, runt Kungsbacka annat förslag där det är lättare att hitta lokaler.


Bu eller bä?
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

Olof

Absolut!  <happy>
Men hur gör vi med skala på vägar och omgivning?
Mvh, Olof!

Poppe

Vi borde väl kunna komma fram till en bra lösning som passar både 1:10 och 1:14?
Jag vet att vi driftare är anpassningsbara :)


Tänk er en permanent stad som finns till förfogande att köra i, det är ju drömmen!
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

e21242


Olof

Citat från: Poppe skrivet  2 oktober 2013 kl. 10:57:34
Vi borde väl kunna komma fram till en bra lösning som passar både 1:10 och 1:14?
Jag vet att vi driftare är anpassningsbara :)


Tänk er en permanent stad som finns till förfogande att köra i, det är ju drömmen!

Låter inte omöjligt! :-)
Ja det hade varit riktigt fint! Fungerande trafikljus osv oxå såklart då :-)
Mvh, Olof!

Poppe

Det är ju bara fantasin och vår tid som sätter gränserna ;)


Oavsett vad så är vi ett gäng som kommer att försöka ordna med en permanent bana och ser gärna att vi är flera som kan använda den och genom det kanske locka fler till att börja med rc. Det hade varit ett perfekt ställe att anordna större träffar och event. En riktig bana är något som alla mina vänner och bekanta hade åkt långt för att köra på :)


Hade det gått vägen så blir det nog att jag köper mig en lastbil jag också ;)
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

Iccccie

Helt klart tummen upp!  <tumb>

Hur är tanken att det ska finansieras bara? Ser ut till o va en rätt stor lokal

Poppe

Jag har tagit kontakt med Fritid & Folkhälsa i Kungsbacka kommun som ansvarar för eventuellt stöd till föreningar. För att få möjlighet till ekonomiskt stöd så behöver vi helst vara en grupp med folk som är med på detta.
Har även letat lokal i Kungsbackområdet lite lätt och hittat några objekt som kan vara intressanta.
Allt handlar ju trots allt om pengar i slutändan för att få det hela att gå runt.


Får man igång det hela och hittar en bra lokal och ser till att bygga en lockande bana så tror jag att vi kan ha regelbundna stora träffar och genom det ta trackfee och kanske få dit butiker som vill sponsra oss och genom att vara med på plats få möjlighet att sälja saker till oss alla.


Men som sagt så är det här bara ideer just nu och alla förslag är välkomna :)
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

Poppe

Vi skulle även kunna försöka få med crawlare och mini-z folk och tillsammans ordna med en stor lokal, ett förslag iaf.
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se

SLDRS

Hej.
Skulle det bli av och banan var bra vore det kul att ha lastbilsträffar. Kankse att vi som inte bor i GTB får betala en banavgift för att få komma dit och köra,
Ett sätt att kankse få in pengar är att för hyfsat billig peng och "billiga" fordon vända sig till almänheten att köra bil på bana, grabbgäng som tävlar eller dyl mot avgift.
Hur får t.ex. Miniatyr Wonderland i Hamburg in pengar..jo byggt stort och fint och får många besökare..

GO FOR IT!!

Actros861

Den idén är man helt klart med på <tumb>

När det kommer till hur det ska finansieras och bygga bana så får vi ju komma överens om det när lokal har hittats. Tillräckligt många och tillräckligt stor anläggning så skulle man kunna dela upp landskapet i två delar men ända ha det gemensamt.
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

kochiro

Jag tror inte att det bör finnas två separata banor, mer att det skulle vara en stor bana för drifters och lastbil. Då skulle vi bara ha olika tider / dagar där alla skulle köra.

När jag tänker på banan ser jag ett industriområde som liknar bilden nedan. De viktigaste vägarna skulle vara de områden där drifters skulle köra och givetvis lastbilarna också men till det även mindre uppfarter och lastzoner för lastbilarna. Jag älskar tanken på att ta något som är skala 1:1, ut och ta bilder av det för att bygga likvärdigt i 1:14 - 1:10 skala.

Den viktigaste delen i att skapa något sådant här är att inte ha två separata områden som skiljer gruppen. Vi arbetar bara vid olika tidpunkter på huvudvägarna. Men medan de drifters använder de viktigaste vägarna för lastbil kan lätt använda sidoområden göra upphämtningar, leveranser och annat roligt.

Mad Max

Detta låter ju hur kul som helst. Är mer än gärna på om det blir något. Jag jobbar på Hornbach i Göteborg. Kan höra lite ang material. Vi har en del spill och saker som slängs. Även nytt material också som vi kan sponsra med. I utbyte kan man ju bara hänga en Hornbach banderoll i lokalen.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

kochiro

Citat från: Mad MaxThe new material also we can sponsor with. In return, one can only hang a banner Hornbach in the premises.

<happy> <happy> <hands>

Poppe

#14
Vad roligt att det finns ett intresse här :)
Allt stöttning är välkommen.


Vi kanske kan börja med en lista där folk som är intresserade av att vara med kan skriva upp sig?
Jag kan köra med crawler/mini-z/drifters och få ihop en lista även där.
Det är lättare att försöka få ekonomiskt stöd om vi startar en ideell förening eller något passande,
att även ha en lista på folk som deltar är ett stort plus när jag återigen kontaktar Kungsbacka kommun (eller om vi väljer ett annat område?)


Kan vi bli ett gäng så borde vi lätt kunna ordna till något som vi alla kan ha glädje av.


Intresselista
1. Jan "Poppe" Gren Email: poppe@rcdrifters.se
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
mvh // Poppe
www.RCDrifters.se