Transport av fordon.

Startat av Thomsson, 8 augusti 2012 kl. 17:13:23

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Thomsson

När man ska iväg till en grusgrop eller mässa eller var man nu drar iväg så ska det ju strulas med att
kånka våra fordon,gärna ska man ju slå i nått så det pajar eller så rullar bilarna runt i bilen.

Jag har börjat med att köra grejorna så här....

Plankbit med två längsgående lister,ramp för att komma ombord,stoppklossar och lyftstrappar.



Fäll ner rampen och kör upp.



Säkra bilen med stoppklossarna,här sitter dom vid trailerns däck.


Greppa strapparna och dra iväg.


Funkar utmärk till alla fordon.


melker 84

Vilken bra lösning  thomssen  :)
Melker

Actros861

Det där var inte dumt på något vis alls :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Ser bra ut, har faktiskt funderat på något liknande, men även med en låda till för att kunna lasta och kanske stapla vid behov. Klart bra tips.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mullis

Citat från: swerecon skrivet  8 augusti 2012 kl. 21:25:17
Ser bra ut, har faktiskt funderat på något liknande, men även med en låda till för att kunna lasta och kanske stapla vid behov. Klart bra tips.
Så har jag funderat på, bla packcase i 7mm plywood. En plan botten och ett lock med snapplås. Sen forma dem så att de kan staplas...
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Eirike93

Citat från: swerecon skrivet  8 augusti 2012 kl. 21:25:17
Ser bra ut, har faktiskt funderat på något liknande, men även med en låda till för att kunna lasta och kanske stapla vid behov. Klart bra tips.

Har byggt lådor till mitt skåpekipage, kan langa bild lite senare, dom kan ju staplas men är lite otympliga - dock skyddar man bilen bra, och ska man först åka moppe - båt - bil så är det ytterst bra med lite skydd för bilen! <popcorn>
Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Thomsson

Lådor är väl det optimala egentligen.
Det jag visar skall väl vara ett alternativ som går snabbt att smälla ihop,är billigt och lätt att stuva undan när man inte använder dom.
På köpet får man ett litet meckbord och nånting som samlar upp det värsta gruset efter ett rejs i gropen.

Eirike-In med bilder på lådorna,alltid bra med nya ideer.
Mullis-en plan botten räcker nog inte,då dansar väl bitarna runt så du inte har några backspeglar kvar....