THS Liebherr 944B

Startat av Mad Max, 30 augusti 2013 kl. 21:08:39

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mad Max

Här kommer en liten uppdatering på ekipaget. Mobilkamera.... Fick gå tillbaka till orginalramen på Scanian. Den blev för lång med ett styrande hjulpar längs bak tyvärr. Blir nog att sätta extra styrande fram istället men det får bli i höst. Väcker liv i den byggtråden då.  <tumb>
Trailern är färdig och allt rullar  :) Ska bli kul att åka till Strängnäs och  [play]
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Actros861

Ser bra ut, tycker nog att det ekipaget inte behöver fler axlar :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

SWE IROC

Trevligt åk.  <tumb>

Ser bra ut med 3 axlig bil med den trailern.
Mvh // John

Mad Max

Tack grabbar  :) Jag tyckte oxå att det blev för mycket / för lång. Kanske ska låta det vara som det är och spara hjuluppsättningen till nästa projekt  ::)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Brage Viking

Mvh/Brage Viking

Scania R620 - Scania R470 - Volvo FH12 - NYK 40" Container Trailer

Mad Max

Idag blev det lite lördagskörning. Håller på att byta trallen på altanen på baksidan så då fick fikapausen bli lite avkoppling.  [coffe]
Har makadam mellan bärlinorna så då var det dax att testa den smala skopan tyckte jag. Den har en längre tand i mitten som river gott i grövre miljö.
Måste säga att den gjorde bra ifrån sig i den typen av underlag. Riktigt stark och fin, kan behövas lite extra tyngd i bakändan dock, den reser sig när trycket blir för stort.
Nog tjatat, lägger upp lite bilder istället   [play]
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Beställde en ny skopa som kom i fredags, kul att ha lite olika skopor att välja på  :) Passade även på att beställa mer belysning, ska sitta på taket på hytten.
Ja har även en tanke på att öppna upp dörren så att det går att öppna och stänga. Såg en bra film på youtube där de gjorde det. Han kapade med någon slags tråd, någon som har någon idè på vad det kan vara för någon tråd? Fungerade som en såg kan man säga.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Lite bilder ifrån Vårgårda 2014
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

funkiee

Riktigt fin maskin! Är själv lite sugen o köpa mig en lastare när jag fått scanian klar... :)

Iccccie

Riktigt coolt!!! Hoppas ni har skoj :)

Mad Max

Citat från: funkiee skrivet  8 november 2014 kl. 21:21:54
Riktigt fin maskin! Är själv lite sugen o köpa mig en lastare när jag fått scanian klar... :)

Tack! Bara att trycka på köpknappen som de brukar säga här på forumet  :)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Citat från: Iccccie skrivet  8 november 2014 kl. 21:22:48
Riktigt coolt!!! Hoppas ni har skoj :)

Har varit en toppenhelg! Dock så saknade jag en O&K att gräva ihop med  [play]
Hoppas du kan komma till nästa träff, mycket nyfiken på,din maskin.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Då har man fått lite ordning på dörren till hytten. Den var inte öppningsbar när jag köpte den så det blev några timmar med ett litet snöre mellan fingrarna och såga fram och tillbaka i den lilla springa som fanns som markerade vart dörren satt. Men det var det värt, blev lite roligare med öppen hytt då man ser förare och detaljer i hytten betydligt bättre. Blev även lite detaljer på dörrens insida.
Passade även på att göra ett eget stenskydd till taket. Detta gjordes i 1,5mm styrenplast. Har två stycken strålkastare som ska passas in under skyddet också. Det blir nästa projekt.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Ellis

Riktigt snyggt! Blir ju lite skillnad med mer detaljer.  <tumb>
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare