THS Liebherr 944B

Startat av Mad Max, 30 augusti 2013 kl. 21:08:39

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mad Max

Citat från: Ellis skrivet  7 april 2014 kl. 19:38:35
Trevligt! Hoppas du har med dig tillräckligt med batterier så tungdragaren orkar hela vägen ;)

[laugh]
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

tåffår

Ein kammerat av meg jobber/har jobbet som repratør på libherr tårnkraner, og han fortalte meg at de bruker RAL 1007.  Var selv i kontakt med Libherr Norge og fikk beskjedd om at koden er hemmelig....    Vi malte opp litt på ein Liebherr graver på jobben og brukte RAL 1007 og den stemte temmelig bra...
Arne-Kristoffer F. Arnesen
Leimbach Liebherr 922 hjulgraver
Leimbach Hitachi ZX210
Scania R730 Skapbil
Scania R620 Lastvaxlar

Mad Max

Citat från: tåffår skrivet  9 april 2014 kl. 09:51:16
Ein kammerat av meg jobber/har jobbet som repratør på libherr tårnkraner, og han fortalte meg at de bruker RAL 1007.  Var selv i kontakt med Libherr Norge og fikk beskjedd om at koden er hemmelig....    Vi malte opp litt på ein Liebherr graver på jobben og brukte RAL 1007 og den stemte temmelig bra...

Tack! Alltid bra att veta.  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Här kommer lite bilder på grävmaskinen. Tagna med mobilen så kvaliteten är så där  :) Hoppas på en regnfri dag imorgon så att jag kan ta några kort in action.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

SWE IROC

Den ser väldigt lik ut min Bernett maskin, visa gärna någon bild på maskinrummet också om du har möjlighet.  :)
Mvh // John

Thomsson

Tjusigt,å testkört är det ser jag. <tumb>
Actionbilder vill vi gärna se.

swerecon

Antar det är samma maskin, Bernett och THS samarbetade från början när maskinen tillverkades. Möjligt det bytts lite prylar under skalet.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Citat från: swerecon skrivet 12 april 2014 kl. 21:34:13
Antar det är samma maskin, Bernett och THS samarbetade från början när maskinen tillverkades. Möjligt det bytts lite prylar under skalet.

Jo det fanns ett samarbete mellan dem. Ths har även tillverkat Premacons maskiner tills för ett år sedan. Sen ville Premacon gå vidare själva. Pratade lite med Tobias ang Bernett, han tycktes ungefär som du swerecon, om honom.

Maskinen är nog ungefär detsamma men de har uppgraderat mycket med el och hydraulik i den.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Citat från: Thomsson skrivet 12 april 2014 kl. 21:33:28
Tjusigt,å testkört är det ser jag. <tumb>
Actionbilder vill vi gärna se.

Tack! Jo i ungefär 5 min, sen kom regnet  [angry]
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

SWE IROC

Ser lite annorlunda ut under skalet än min, men det är en fin maskin.  <tumb>
Mvh // John

Mad Max

Idag fick maskinen en förare och en brandsläckare  :)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

Ja då fick man äntligen köra lite efter helgens dåliga väder. Efter två dagar i Stockholm med jobbet så var suget stort idag när jag kom hem. Håller på att lägga marksten intill altanen på framsidan så det blev perfekt att köra lite där.
Blev ett litet litet läckage i ena kopplingen till stickan. Drog försiktigt dit skruven lite hårdare och efter det så läcker det inget mer  :)
Kan tänka mig att det kommer lite sådant nu när man kör i olika material och pressar maskinen lite.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Iccccie

*host*  Video    <poke>

Grattis än en gång , verkar som du är nöjd :) Ser riktigt trevlig ut!!

Mad Max

Citat från: Iccccie skrivet 16 april 2014 kl. 21:55:23
*host*  Video    <poke>

Grattis än en gång , verkar som du är nöjd :) Ser riktigt trevlig ut!!

Tack, ja jag är riktigt nöjd! Film kommer i helgen.  :)
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.