THS Liebherr 944B

Startat av Mad Max, 30 augusti 2013 kl. 21:08:39

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mad Max

Nu är den minst sagt äntligen beställd. Efter mycket funderande och ställt de olika maskinerna mot varandra så föll valet på en Liebherr 944B ifrån THSModellbau. Den tilltalade mig mest.

Leveranstiden var ca 4-5 månader. Då är vi inne i slutet av December början på Januari. Då valde jag att hämta upp den på Dortmundmässan som är i början på April. Ett par tre månader till men så blev det. Ska ändå dit igen nästa år så det kan ju bli en rolig grej att få den av de killar som byggt den.
Det blir en lååååååååång väntan bara [coffe]


http://www.truckmodelle-hs.de/shop/main_bigware_34.php?bigPfad=33_40&items_id=140
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Thomsson

Grattis till grävarn,

Ser riktigt fin ut.
Verkar ju vara lite tryck i pumpen å sen är det väl bara att vikta lite till. <tumb>

Actros861

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Thomsson

Ser nu att den påminner starkt om tillverkaren Bernetts grävare.(Han som gick i KK)
Swe Iroc har en sådan och den är mycket fin.

Kan det vara så att THS tog över efter Bernett,vad säger du Iroc?

Mad Max

Tack killar! Ska bli riktigt kul att få hem den......om 8 månader. Ja ja den som väntar på något gott.... [play]

Thomsson, jag har för mig att de sa när jag träffade dem på mässan i år att de hade haft någon form av samarbete med Premacon men startat eget. Kan det vara föredeta Liebherrmodelle? Innan de blev Premacon? Eller är jag ute och cyklar??
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

G-Crawler

Grattis, du lär inte bli missnöjd med kvaliteten! :)

THS hade samarbete med Premacon men något hände mellan dom, (konkurrens osämja?) det är vad jag läst, finns en till ny maskin på rctrucksandconstr. forumet.

Vad valde du för slags maskin och tillbehör?

Mad Max

Citat från: G-Crawler skrivet 30 augusti 2013 kl. 22:35:21
Grattis, du lär inte bli missnöjd med kvaliteten! :)

THS hade samarbete med Premacon men något hände mellan dom, (konkurrens osämja?) det är vad jag läst, finns en till ny maskin på rctrucksandconstr. forumet.

Vad valde du för slags maskin och tillbehör?

Tack! Ja jag har för mig att det var något slags samarbete de hade men bröt sig loss och startade eget.
Jag valde deras basic. Utan två extra hydraulik funktioner. Som det känns så är jag inte intresserad av att köra med funktionsskopa eller gripklo. Det kostade även 6000:- extra.
I det paketet jag köpte så ingår servo, ESC till drivningen av banden och swingen. Sen blev det
3 st ljus funktioner, en extra skopa och snabbfäste.
Sen så valde jag även att skicka ner min radio/mottagare så att de bygger in mottagaren och programmerar radion så att den ställer in servona till rätt läge.

Har inte valt någon radio än men ni kanske kan rekommendera någon?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

e21242

Grattis till maskinen.
Så även du får vänta som jag på min volvo då.

Mad Max

Citat från: e21242 skrivet 30 augusti 2013 kl. 23:00:42
Grattis till maskinen.
Så även du får vänta som jag på min volvo då.

Tack. Ja men lite av tiden är mitt eget fel pga att jag vill plocka upp den i Dortmund. Men det är ju en kul grej att göra.
Du får tyvärr vänta lite längre än mig. Men Volvon är riktigt fin. Såg den på mässan i år. Riktigt häftig. De kan verkligen bygga maskiner  <happy>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

e21242

Jo jag får ju det men tror att det blir bra än då

SWE IROC

Citat från: Thomsson skrivet 30 augusti 2013 kl. 21:53:42
Ser nu att den påminner starkt om tillverkaren Bernetts grävare.(Han som gick i KK)
Swe Iroc har en sådan och den är mycket fin.

Kan det vara så att THS tog över efter Bernett,vad säger du Iroc?

Hänger jag inte med i alla tyska tillverkare så jag kan ej svara på det, men den ser väldigt fin ut och påminner mycket om min maskin men det tycker jag iof att flera andra tillverkare gör också.

Grattis till en en fin grävare Mad Max.  <tumb>
Mvh // John

Eirike93

Mvh
Erik Halvorsen
Scania R620, 25,25 styckegods, fullhöjd!
XXX Tungdragare, 10x8
4-axlig tipptrailer

Mad Max

#12
Tack Erik och SWE IROC!

Nu har jag även beställt en radio till maskinen. Efter lite tipps av Actros och Iccccie så blev valet en Spektrum DX10T. Hörde även med killarna på THS och de tyckte det var ett mycket bra val.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

154 dagar kvar............ [play] Segt!!  <poke>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Mad Max

i väntan på att hämta hem maskinen så har jag byggt en transport och förvaringslåda. Den är gjord i 15mm konstruktionsplyfa. Målad i Liebherr gul. Tobias ifrån THS skickade mig ett färgprov pga att de inte kunde ge ut RAL-numret. Så efter ett färgprov och lite god hjälp ifrån mina kolleger på färgavdelningen på jobbet så fick vi fram en bra färg  <tumb>
Texten och ränderna är handmålade.
Funderar även på att bygga en till Scanian.
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.