Tamiya KNIGHT HAULER.

Startat av krankillen, 11 augusti 2013 kl. 22:37:10

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

krankillen

#15
har lite mer att bygga ihop!:)





krankillen


Mad Max

Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

krankillen

Tack! Mad Max:) satte in två servon, ett tio kilo servo med stål drev. Lite över drivet kanske.  Ska nog byta det. För växel servot blev ett lågprofil servo. Ser snyggare ut. Som om det gör någon skillnad! Jag är nog lite nördig när det kommer till sådant. Funderar på plaseringen av batteriet. Blir nog bra så länge.

krankillen

nu är alla kablar dragna nu saknar jag bara förlängnings kablar till servona:)



krankillen

funderar på om man ska svärta ner framrutan!? så inte högtalaren syns. vad tycker ni?

Actros861

Finns det ingen annan plats till högtalaren? Med tanke på storleken på hytten borde det inte vara några problem att gömma den tycker jag.
Svärta rutorna tycker jag inte du ska göra, gjorde det på mitt första bygge det ångrar jag nu :(
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

HillBillyBoy

Inga svarta rutor! Ser bara löjligt ut enligt min mening, bättre och göra som actros säger :)


Mvh// Lars-Åke.

krankillen

Nu ser jag vad jag har glömt! måla hjulhusen, ska vara svart! Det kom en stor låda till högtalarn, som var i lastbils lådan.
Den var mycket större än den i ljud kittet. Men i min egna teori så tog jag den stora lådan för att få bättre resonans.  Sen kläde jag den med filt inuti. För att få bort det burkiga ljudet. Kan ha helt fel. Upplys mig gärna:)

krankillen

man måste ju ha någonting å dra !!!!:)



krankillen


krankillen


krankillen


krankillen

tänkte inreda sovhytten med kudde täcke och tv, kanske en läs lampa oxå.

filipåberg