Lastbilsfälgar

Startat av Mullis, 11 augusti 2013 kl. 13:08:34

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mullis

Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråd någonstans så Admin får lägga den rätt...

Jo, tänkte prova sätta driftdäck på ett par lastbilsfälgar till min 1:10 drifter. Bara för att prova om jag kan använda mig av en Tamiya hytt. De är ju ca 185 mm breda och använder man skärmbräddare så kan man få hytten passa till driftern och fälgarnas offset.

Får skylla lite på Thomsson och vi är några på driftforumet som funderar på en driftlastbil...  ;D

Tänkte mig de som har HEX, är de 12mm HEX på dem?

De som finns med 22 och 30 mm breda, 47 mm höga. Ska leta lite om det finns 26 mm breda fälgar.
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

krankillen

He he det har jag funderat på oxå!!:) kan man inte ta en vanlig lastbil och bara låsa diffarna? Dyrt förslag men kan bli hur snyggt som helst Mullis!! Ser med spänning fram imot ditt projekt.  :)

Actros861

Hex'en är 12mm så det bör inte vara några bekymmer att sätta drivhjulsfälgarna på en driftbil.

Personligen tycker jag inte det blir en lastbil för att man sätter en hytt på ett driftchassi, finns absolut ingen likhet mellan lastbil och driftchassi.
Krankillen ditt förslag är i så fall bättre, bygga en 4x4 lastbil med ordentlig motor, spärrade axlar och på med Topcad-däck så ska det gå bra att drifta, tror jag i alla fall.

Är själv sugen på något sånt projekt faktiskt, får se hur det blir med racetrucken först :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mullis

Jo, det kan vara så Actros.
Yokomo, som gjort mitt chassi, har en lexankaross av en lastbil som är anpassad till mitt chassi. Men, vill ju ha lastbilsfälgar på den och inte 1:10 fälgar...

Fasen! Nu fick ni mig sugen på att köpa ett kitt och göra en...   :D
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt