Yttligare en rookie kommer in.

Startat av R0bban, 19 juli 2013 kl. 20:06:01

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

R0bban

Tjena.

Robert var namnet och har alltid haft ett stort intresse av RC dock la av med detta då alla RTR kit kom.
Men nu när man sett alla era riktigt gryma byggen så har jag bestämt mig för att ta upp hobbyn igen.
Har läst runt lite här på forumet men är lite ringrostig och så man inte beställer fel saker vid nästa lön.
Har jag förstått rätt med denna lista?

Lastbilen
Kontroll 6 kanaler+ (Börjar med denna)
Byta ut motor (Vad jag sett så är detta rekommenderat då original är för snabb/svag)
2 Servo +3kg (En till styrningen och en till växellåda)
1 fartreglage (Tänkte på en Servonaut s20)
Batteri/laddare till kontroll/lastbil

Rätta mig om jag har fel :)
Färger och dyligt tar man när det behövs.

HillBillyBoy

Välkommen! Ja de låter väl riktigt det du skriver annars är det nog någon som säger till :) får man fråga vad det blir för bil? :)


Mvh// Lars-Åke.

e21242

Hej och välkommen. Ja listan ser bra ut. Det du bör göra ä att ta en större radio redan från början typ 10 kanaler eller 12. Beror lite på vad du ska bygga.
Många har funktioner på släp som styrs från radion så som tipp och ramper.
För övrigt så kommer du att vilja ha både en ljus och ljud moduler till din bil.
Ljus är en fördel om man bygger in från början så du slipper riva bilen flera gånger.
Att bygga in alla moduler från början är en stor fördel då de tar plats att gömma dem.

Lycka till och välkommen.
Mvh
Håkan/e21242

R0bban

Citat från: HillBillyBoy skrivet 19 juli 2013 kl. 22:11:33
Välkommen! Ja de låter väl riktigt det du skriver annars är det nog någon som säger till :) får man fråga vad det blir för bil? :)

Tack :)
Det ser ut som att man kör på en Mercedes Benz Actros eller en Scania bil (Om jag kan hitta en 560 hytt, då kan jag bygga en efter min väns bil :))

Citat från: e21242 skrivet 19 juli 2013 kl. 22:20:34
Hej och välkommen. Ja listan ser bra ut. Det du bör göra ä att ta en större radio redan från början typ 10 kanaler eller 12. Beror lite på vad du ska bygga.
Många har funktioner på släp som styrs från radion så som tipp och ramper.
För övrigt så kommer du att vilja ha både en ljus och ljud moduler till din bil.
Ljus är en fördel om man bygger in från början så du slipper riva bilen flera gånger.
Att bygga in alla moduler från början är en stor fördel då de tar plats att gömma dem.

Lycka till och välkommen.
Mvh
Håkan/e21242

Tackar, Ahh okej.
Frågan är vilken man skall välja. Läste (vet ej om det var här) att alla är ju inte att köra med. Utan att visa är mer rekommenderade än andra.
Blir nog att leta runt efter en bra :) Du har nog rätt. Får nog ta fram vad för lysen man skall köra på (Utöver "standard")