Miniatur-Wunderland Hamburg

Startat av Actros861, 12 juli 2013 kl. 04:50:07

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Actros861

Lovade att lägga upp lite bilder från det här stället så det är väll bäst att göra det då ;)

Jag var där nere i September 2009 (7:e för att vara exakt) med brorsan och en kompis. Efter mycket funderingar så valde vi att åka båt både dit och hem, Trelleborg-Travemünde. Vi tog nattfärjan från Trelleborg söndag kväll och var framme i Travemünde i lagom tid på måndag morgon. Inte så långt att köra från Travemünde till Hamburg sen. Tanken var att vi skulle vara framme i Hamburg lagom tills de öppnade men det lyckade inte riktigt, lite problem på autobahn och Hamburg är inte helt enkelt att köra i, Stockholm är ett piss i Nilen typ. Lite av en upplevelse bara det. GPS ÄR ett måste. Parkering hittade vi av en slump bara en lite bit bort, billigt var det också att stå där <tumb> Detta är ett ställe som marknadsför som världens största modelljärnväg (vilket det är) men när jag kom dit så tyckte jag att järnvägen var bara en del i ett fantastiskt fint landskap. Det var liksom mer intressant att titta på allt annat än just järnvägen. Detaljer finns i mängder och massor och jag tror man kan gå där en hel dag utan att upptäcka allt.

Bilder var det ja.





Till och med i 1:87 är det trafikstockning...




































Pilska är de också där nere, mer än ett ställe de håller på med sånt här [laugh]













































Varje kvart släcker de ner hela stället så man får se alla miljoner dioder de har satt in i precis allt.













MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Actros861

Area 51 har skumma saker för sig.











LasVegas :D































































































MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Mad Max

Mycket trevligt ställe. Var själv där för ett par år sedan. Snacka om detaljerad tåganläggning.....och stoooor!  <wow>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

swerecon

Bra bilder. Kan tänkas bli en minisemester dit nästa år kanske.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

krankillen

Ojojo! Vad häftigt! Vilken detalj rikedom.

Saibot

Miniature Wunderland är helt klart mycket sevärt! Har själv varit där två gånger, senast för en dryg månad sen.
Helt otroligt hur mycket pengar och tid man har lagt ner på det, detaljerna tar liksom aldrig slut. Bara flygplatsen (givetvis fullt fungerande) kostade några miljoner euro.

TrAleX

Besökte detta stället som sista sak innan jag åkte hem idag. det finns inga ord för vad dom har gjort.

Tyckte dock att flygplatsen var fränast, eller kanske kontrollrummet till allt.