Maskintrailer Hafo

Startat av ZX210, 4 juli 2013 kl. 13:42:43

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mullis

Supersnyggt!  [play] [play] [play] [play] [play] från mig.
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

Rille


Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Actros861

Lite moderna baklampor för den trailern annars helt perfekt <tumb> <tumb> <tumb> <tumb>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

swerecon

Citat från: Actros861 skrivet 26 april 2015 kl. 17:25:55
Lite moderna baklampor för den trailern annars helt perfekt <tumb> <tumb> <tumb> <tumb>

Kunde ju inte kopiera originalet till 100% ;)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

På förekommen anledning tänkte jag enkelt förklara hur det är kopplat med elen på trailern. För att få det att fungera har det använts 2 st uppsättningar AIR4+AMO eftersom svanhalsen är avbröstningsbar från själva trailern samt att det är tvunget att använda K40 som fartreglage för att kunna använda  Dessa är då kopplade i ROAD-mode för att föra funktionerna vidare till nästa.

Prylarna är kopplade enligt följande om man följer benämningarna på AMO:
SWITCH=Nyttjas på trailern för att styra blandarna. Startas via K40 manövrering sticka höger och ned.
SENSOR= AIR4 från kingpin.
S3=AIR4 för vidaresändning från svanhals till trailer. (ROAD TRAIN)
S4=Servo som låser svanhals/trailerkopplingen.
S5=THOR2 som styr lyftkolvarna i svanhalsen.
S6=Används på trailern för medstyrning.

Särskilt att notera är att servo3 och switching output SF6 inte fungerar med annat än något fartreglage än K-familjen.

  *Kan förekomma någon felaktighet men det var inte lätt att reda ut alla kablar utan att plocka ner allt igen*
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Mullis

Liten fråga på det.

Tänkt mig bygga en link och använd air4 & AMO i bil och i link. Måste jag ha K40 eller kan jag ha K20+ som fartreglage i bilen?
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

swerecon

Du kan ha M20+ i bilen, bara att du inte kan använda dom 2 sista funktionerna då. Funktionerna S3 och SF6 som sitter på belysningssidan.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490