Maskintrailer Hafo

Startat av ZX210, 4 juli 2013 kl. 13:42:43

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

e21242

Citat från: SWE IROC skrivet 30 januari 2014 kl. 22:11:47
Har lite funderingar kring elektroniken i trailern, jag behöver styra två servon och ett fartreglage via IR, två i svanhalsen och ett på trailern, lyftkolvar och låsning i svanhalsen och styrning på trailern, eftersom IR modulen (servonaut) bara har två servo utgångar tänkte jag om man kunde lägga dom två funktionerna  i svanhalsen på en kanal via en CTI ps4 el liknade då dom servona (ett fartreglage och ett servo) ej behöver kunna styras proportionellt, men vet ej om det funkar, då skulle man ha en kanal kvar till trailer styrningen.  :)

kanske någon som testat liknande.

Hej om du läser manualen noga så ser du att ir modulen har 3 servo kanaler var av den ena har en sorts motor styrning. Tror det var utgång 4 som var en typ av Servo/motor styrning utgång 5 och 6 rena servo styrningar.
Mvh
Håkan

swerecon

Tyvärr är det som så att om du tänker använda AIR4 och köra i ROADTRAIN mode finns bara två av tre kanaler kvar. Servokanal 3 används för att skicka vidare AIR/AMO signalerna.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Jag var lite oklar i min frågeställning från början, jag skrev inte att jag skulle köra med flera IR mottagare i roadtrain mode.

Men nu verkar det också ha löst sig.  :)
Mvh // John

swerecon

MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Ser fint ut, mycket kablar blir det.  ;)
Mvh // John

swerecon

Då har det äntligen hänt, lite videosnuttar på ekipaget :)
Först lastning av en Liebherr 944:a
http://youtu.be/0gf9CRFDLvI

Sen lastning av en CAT dumper 740
http://youtu.be/hP-IpesRbls

Och sist avlastning av dumpern
http://youtu.be/2StTfLVDbB8 
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

G-Crawler

Jäkla snyggt ekipage, ser sjukt bra ut!  <tumb>

Blir dyrt när bommen tar i bron!  <evilgrin>

e21242

Snyggt som bara den. Om du någon gång ska sälja den trailern så vill jag köpa den av dig om du nu inte kan få han att göra fler.

swerecon

Inte jag som äger den, bara ombud för att lägga upp på sidan. Finns en till tillverkad, fast tror inte den är driftsatt  <poke>
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Thomsson

Riktigt vackert,kommer bli fina filmer när ni kör på banan.

swerecon

Den har varit på besök på banan under sommaren. Krävs dock ett väldigt plant underlag för att det skall fungera 100%. CTi kolvarna i svanhalsen som lyfter trailern går inte exakt lika fort tyvärr.
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

swerecon

Nu är trailern helt klar. Lite bilder.




MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

Thomsson

Helt über Recon,5 rattmuffar.

Första bilden med banan i bakgrunden <tumb>

Olof

Mvh, Olof!

Mad Max

Hur snyggt som helst  <tumb> 5 rattmuffar här också!
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.