Maskintrailer Hafo

Startat av ZX210, 4 juli 2013 kl. 13:42:43

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swerecon

Inga problem att lyfta den. Lyften på bilen, den lilla luckan är bara för svanhalsen. Sen sitter det två CTi kolvar i svanhalsen som lyfter trailern ;)


Förtydligande, jag är varken tillverkare eller ägare av trailern, bara fotograf och webbansvarig  [laugh]
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

I kväll va jag ute och hämtade min blivande maskintrailer på E4an norr om Stockholm  ;), systern till den röda här i tråden.  <happy>



Måste bara säga att den är utöver alla förväntningar, vilket jobb Riff mfl har lagt ner på den <tumb> hur grym som helst. :)


Vill härmed tacka alla inblandade, allt från konstruktör, inköpare, tillverkare, web/foto ansvarig och transportör, ingen nämnd ingen glömd.  <tumb>

Nu har man lite att stå i så att säga, trailer avdelningen har växt snabbt sista tiden...  ;)

Mvh // John

Ellis

Den blev riktigt fin! Film på halslossning snart då  <popcorn>
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

SWE IROC

Det lär nog dröja lite, har ingen elektronik till den än, men trailern är helt klart ett riktigt hantverk.  <tumb>
Mvh // John

Thomsson

Grattis till den grymma trailern,man ser ju nu när den står vid Goldhofen att det är en rejäl rackare. <tumb>

Actros861

Vilken läckerbit du har där ;)
Nu blev man ju inte mindre sugen på att dra igång mitt egna trailerprojekt ::)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

SWE IROC

Citat från: Thomsson skrivet 28 januari 2014 kl. 23:53:58
Grattis till den grymma trailern,man ser ju nu när den står vid Goldhofen att det är en rejäl rackare. <tumb>

Jo, får lätt plats med grävmaskinen, några skopor och soppatank på den.  <tumb>

Mvh // John

SWE IROC

Citat från: Actros861 skrivet 29 januari 2014 kl. 04:50:54
Vilken läckerbit du har där ;)
Nu blev man ju inte mindre sugen på att dra igång mitt egna trailerprojekt ::)

Det tycker jag du ska göra, men du lär ju behöva en betydligt större och kraftigare trailer.  ;)
Mvh // John

SWE IROC

Har lite funderingar kring elektroniken i trailern, jag behöver styra två servon och ett fartreglage via IR, två i svanhalsen och ett på trailern, lyftkolvar och låsning i svanhalsen och styrning på trailern, eftersom IR modulen (servonaut) bara har två servo utgångar tänkte jag om man kunde lägga dom två funktionerna  i svanhalsen på en kanal via en CTI ps4 el liknade då dom servona (ett fartreglage och ett servo) ej behöver kunna styras proportionellt, men vet ej om det funkar, då skulle man ha en kanal kvar till trailer styrningen.  :)

kanske någon som testat liknande.
Mvh // John

Actros861

Citat från: SWE IROC skrivet 29 januari 2014 kl. 15:35:57
Det tycker jag du ska göra, men du lär ju behöva en betydligt större och kraftigare trailer.  ;)

Det ligger på ritbordet, funderar bara i vilken ände jag ska börja. Lutar åt kingpin av alla märkliga delar :P

Du ska kunna styra servo med Ps4, tror man skulle ha en servoställare kopplat imellan på något vis. Vet där var en som provat när vi höll till på RSB, har du tur så har jag det sparat någonstans på någon hårddisk men var [conf]
Ska kolla efter det när jag kommer hem inatt eller imorgon :)
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

SWE IROC

#25
Låter bra, servoställare kan jag tänka mig att det behövs.  :

Kollade lite snabbt, skulle tro det är ett par såna här jag behöver, Max också kanske  ;), http://www.cti-modellbau.de/CTI-Servo-Steller/-83.html

Har jag läst texten rätt kan man ansluta 4st till en ps4 och styra fyra oliks servon på en kanal.  <tumb>

Kolla gärna Actros då du har tid så jag tänkt och läst rätt.  :)
Mvh // John

Actros861

Jodå jag hittade textfilen, hade döpt den till "Styra servo med Ps4a" nästan FÖR enkelt :P

Precis den du länkar till behövs, viktigt med märkningen "WegTipDelay"
Y-kabel i mottagaren, i ena änden servoställaren i andra PS4:an.

Servoställarens signalstift tas ur kontakten och sätts på valfri blå kabel på PS4:an, i servoställaren sätter du servot



Infon vet jag är tagen från RSB men kommer inte ihåg om det är från en tråd, PM eller vem som testade. Jag har inte testat så jag tar inget ansvar för eventuell rökutveckling ;)


Väldigt bra du tog upp ämnet, misstänker jag kan spara in ett par kanaler på detta viset på min vagn också <tumb>
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

boggi

jo actros du såg det på min tråd där, ni har helt rätt om att det ska va weg tipp delay(vet ej varför).
det funkar jättebra, jag har tre servon som sitter i vagnen.. använd en kopplingsplint efter amon så kan du sätta ditt 4st servostiller där i och även ps4a i den, den blå till signalen på servo stillern.jag tog ström direkt ifrån batteriet det märktes skillnad på mitt 12kilos till dragstången.
.
så här har jag gjort med mitt system.tror även att det skulle gå med ps4o-u men vet ej har ej provat..
MVH.RP
kör lungt där ute.. bättre att komma fram sent än aldrig.

SWE IROC

Tackar för hjälpen.  <tumb>

Löser flera problem.  :)
Mvh // John

Olof

Dendär bilden borde ha en egen tråd under Tips&Trix!  <happy>
Mvh, Olof!