THS Volvo EC480D

Startat av e21242, 24 juni 2013 kl. 14:57:52

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swerecon

Hört något mer om maskinen eller är det April som gäller?
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

e21242

Delarna är på lackering nu och en del är monterat men än så länge så är det april som gäller. har fått lite bilder på bygget men inget som är värt att ladda upp just nu. Väntar på fler bilder.

Rille

Kul att dem skickar foton på just den maskin man beställt under byggets gång.

e21242

Jag bad dem göra det annars så gör de inte det men jag ville ha till min pärm som jag har. Har en bygg pärm till alla fordon som jag äger så besökare kan titta i så de ser vilket jobb det är att bygga fordonen.

SWE IROC

Ska bli kul att se den, ser väldigt fin ut på bilderna.  <tumb>
Mvh // John

e21242

Japp längtar som bara den nu.

Rille

Inte länge kvar nu så får du väl hem maskin. Fått nå bättre bilder att kunna visa? <tumb>

e21242

Citat från: Rille skrivet 30 mars 2014 kl. 21:25:10
Inte länge kvar nu så får du väl hem maskin. Fått nå bättre bilder att kunna visa? <tumb>
Japp fått massa fina bilder av dom.
Jo den är snart klar.
Den är lackad och monteringen pågår för fullt just nu.
Bilder kommer snart.

e21242

Här kommer de första bilderna från bygget. Ser super bra ut och väntan är olidligt lång tills den kommer hem.

















Så långt är den kommen och med vad bilderna visar så har det nog varit väl värt att vänta på den.

Lumbago


Rille

#40
Som på fabriken, men i mindre skala. Kul att se <tumb> Hade varit snajsigt med fyra lampor på hytten, som på bommen

Olof

Mvh, Olof!

Ellis

Kul att få sådana bilder från tillverkaren! Är ju lite roligt att kunna följa bygget när man inte bygger den själv.
Ser ut att bli en fin pjäs!
MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

Mad Max

Ser grymt bra ut! Fått något leveransdatum?
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

e21242

Citat från: Rille skrivet  3 april 2014 kl. 07:01:22
Som på fabriken, men i mindre skala. Kul att se <tumb> Hade varit snajsigt med fyra lampor på hytten, som på bommen

Ja det hade det men tror att de blandat ihop bilderna lite för jag har beställt med alla lampor.

Citat från: Ellis skrivet  3 april 2014 kl. 09:30:04
Kul att få sådana bilder från tillverkaren! Är ju lite roligt att kunna följa bygget när man inte bygger den själv.
Ser ut att bli en fin pjäs!

Ja är riktigt kul. Samtidig så får man ett hum om hur den är uppbyggd så det blir lättare när det är dax för servis på den.

Citat från: Mad Max skrivet  3 april 2014 kl. 12:28:50
Ser grymt bra ut! Fått något leveransdatum?

Nej inte mer än mitten av april än så länge.