O&K RH6.6

Startat av Iccccie, 20 juni 2013 kl. 13:37:57

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Iccccie

Citat från: Rille skrivet  9 juli 2013 kl. 08:25:42
Ser riktigt fin ut den där, vad får man betala för denna pjäs?


Om du är intresserad kan jag maila prislista från förra året om du ger mig din e-mail adress ?

Actros861

Du Iccccie de där blindpluggarna kan du få göra fler av <poke>  mycket snygga [worthy]
MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Rille

Citat från: Iccccie skrivet 10 juli 2013 kl. 00:53:25
Om du är intresserad kan jag maila prislista från förra året om du ger mig din e-mail adress ?
Skickat i Pm

Iccccie

Citat från: Actros861 skrivet 10 juli 2013 kl. 03:47:13
Du Iccccie de där blindpluggarna kan du få göra fler av <poke>  mycket snygga [worthy]


Tackar! Ja jag skrev att jag skulle göra 3 till.  [haha]   Skämt o sido, hur många skulle du behöva? Säker på dina nipplar är likadana? Är det dom som sitter på leimbachs kran du har?

Actros861

Jaja men utöver de tre kan du få göra några till ;)
Det är de små som jag tror sitter på kranen ja, M3 små och dyra jäklar är det i alla fall. Mina sitter på hjullastaren men tror inte det har någon betydelse ;) Behöver 4 till den men det kan mycket väl bli behov av flera...

MVH//Anders
Mercedes Actros (MP4) 3363 dragbil. Scania R620 flakbil. Scania T580 grusbil. MAN TGX 41.680 tungdragare.
Kommande bygge: Goldhofer XLE 8 (3+5).

https://www.instagram.com/actros861_rctrucks/

Iccccie

Då var det dags för en liten uppdatering (kommer mer ikväll).
Närmar sig ett år nu så det fick vi fira  <happy>

Köpte en saftblandare för ett tag sen, så tillverkade en hållare dito och monterade den direkt på hytten.
Inkopplingen var enkel då där fanns en ledig utgång på Servonaut MPS10 modulen som annars fungerar som huvudströmbrytare till pumpmotorn och arbetsbelysningen. Eftersom inte saftblandaren drar mer än 700mah så var där inga problem.




Sen gjorde jag en liten miss när jag beställde maskinen och inte valde till stålrör på bommen för kolven till stickan. Det är inte lätt att förstå sig på alla val möjligheterna när man beställer. Men det var nu efterbeställt och monterat på plats.  Lyfter utseendet avsevärt tycker jag, då jag inte gillade de krokiga slangarna innan.


Thomsson

Vilka detaljer,gillar rördragningen skarpt och blandaren sitter helrätt.
Lite för ren,kanske dags att lämna parketten [laugh]

Mad Max

Ser riktigt bra ut  <tumb>
Mvh Kristoffer.
Volvo EC750E HR. Volvo A40G. Komatsu D65PX.

Olof

Mvh, Olof!

Iccccie

#39
Tack ska ni ha grabbar!

Här kommer lite mer nyheter. Beställde en planerskopa, vridbar och även en masshanterare.

Börjar med lite bilder på planerskopan






Gripen






Visar även en bild på den praktiska förvaring/ transport lådan med plats för radio, skopor, grip, accar, extra olja med påfyllnads spruta manual och rengörings pensel  [play]





SWE IROC

Vilket grävkitt!  <tumb>
Mvh // John

swerecon

Ser riktigt trevligt ut. Bara att lasta lådan och dra iväg, till Gotland t ex;)
MvH/Bengt

Volvo 250G
Scania 6x4 lastväxlare
Komatsu PC 490

SWE IROC

Ja riktigt nice att allt samlat på ett ställe.

Du får ha en kedja till handleden från lådan typ värdetransportörerna har ibland då du ska knalla med den, lär ju vara prylar för minst 100k i den.  [shock]  <happy>
Mvh // John

Rille

Fin sorteringsgrip, släntskopan skulle du ha haft en riktig svensk rätt modell 8)

Johnny

Lite uppdatering o bilder/film vore kul  [worthy]