material till vägar? och kullis byggen! så som hus och broar

Startat av krankillen, 11 april 2013 kl. 21:23:14

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Olof

Mvh, Olof!

Mullis

Brukar vara lite högre, men hur mycket vet jag inte...
Man brukar se lite skador på en del broar och viadukter, så det kan röra sig om någon decimeter högre än 4,5 meter, ibland mer...
/ Mullis

Avesta RC Klubb, member of Avesta Drift Mafia.
Kalmar DRF Projekt

HillBillyBoy

tror att dom måste minst ligga på 4,6 för att räknas som 4,5 har jag för mej :)


Mvh// Lars-Åke.

Tobiase

#18
Sågade lite idag. 4mm plyfa, 15x15 list.





Tanken är en bod typ denna. Min blir 58x20x21.



Vore skoj om de som kommer på träffar har med sig en ny sak (bro, hus, bod, skyltar etc.) till varje träff. Det är inte allför mycket jobb med ett hus.
Tänk vad hobbyn skulle bli kul med allt extra!

Själv kommer jag med några nya saker till Strängnäs.
Scania dragbil
Scania 3-axlad f.d grusbil, reefersläp

krankillen

uppdaterar denna tråd lite :) har köpt matta i dag 2M bred och 60M lång. tänkte klippa den i 20 M längder och lägga dom bredvid varandra. 6x20M blir en fin liten yta att börja med. ska ha den på elmia i agusti på lastbilsmässan.

krankillen


krankillen


krankillen


krankillen

#23
skaffat ett hus nu !!


krankillen


Slarvar

Du skulle sagt till innan trånga så kunde jag ju handlat med åt dig som tack för axeln!

krankillen



Ellis

MvH/ Kristoffer
-Scania R470
-McCormic XTX
-Liebherr 574
-Volvo FH16 lastväxlare

freco

Kul tråd det här! Finns såklart oändliga möjligheter att bygga hus mm. Jag tycker att idén med att alla gör någon form av byggnad eller annan "infrastrukturdetalj" och tar med sig låter som ett bra förslag. Har själv funderat en del på någon form av "industri" eller garage, men storleken gör ju att det nästan måste bli något ihopfällbart i så fall...

Vanlig smal asfalterad landsväg med smal vägren brukar vara 7,5m bred. Det blir ca 54cm i skala 1/14. Om det finns liknande matta i grå nyans så är det ännu bättre. Bara nylagd asfalt som är helt svart.